Landsvägsregga Dr, Xr?

hu mycke skiljer de då?
128 kg torr tror jag ha hört på 600 o i min bok står de 121kg vad väger dom då?

torrvikt xr400=121 torrvikt xr600=128 på mcpoolen
aså köp ett lättare effektsystem o en lättare hjälm så har du samma kvaliteer i skogen förutom mer effekt i 600 :D
fast mer effekt i skogen kan väl vara sämre ibland oså :rolleyes:
 
Last edited:
Xr 600 är lätt att lv-regga om den redan är enduroreggad och äldre än årsmodell -92.

Dr 350r är enligt importören omöjlig att regga in då de inte kan ordna fram något intyg som behövs. Jag vet, inget är omöjligt, med det kommer förmodligen att innebära en del krångel.

Regiostrerade privatimporterade hojar är som någon skrev inga problem eftersom de endast finns som lv-regade. Lv-regat i Tyskland=lv-regat i Sverige efter en vanlig registreringsbesiktning.
 
ozeo skrev:
hu mycke skiljer de då?
128 kg torr tror jag ha hört på 600 o i min bok står de 121kg vad väger dom då?

Det är inte enbart ren vikt som gör att den blir svårare att hantera, utan att det är en större massa som är i rörelse i en 600cc vs en 400cc.

(Det skiljer inte mycket i vikt mellan r6 och r1, men enligt många skiljer det ganska mycket i hanterbarhet)

XR600 är bra för att åka grusväg, samt xr400 för enduro på en mycket låg nivå. XR400 kräver inte lika mycket service som en riktig enduro. :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top