Landsvägsregga Dr, Xr?

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Hej!

Jag funderar på att köpa en suzuki dr eller en honda xr och registrera den för gata. Är det krångligt att fixa blinkers osv på dom hojarna? Finns det "kit" att köpa?

du får precisera dig lite mer vilka modeller!

DR? dr650,dr350,drz400????

XR? xr400,xr600,xr650l,xr650?????

Dom modeller som är intressanta är Dr350 och Xr400.
Vissa är tex enduroreggade utan blinkers osv.
Frågan är alltså, hur krångligt är det att fixa dit lyse om det saknas och blinkers!?

Vet ej om dr350 har nåt batteri med xr400 har det inte. Antar att det är dr350e du pratar om och inte s eller?

Båda har ju elsystem men har man lite elkunskaper så går det.
Det är svårt att få tag i LV-reg xr400 speciellt. Om jag vore dig så skulle jag försöka få tag en i tyskland t,ex en DR350 där de är väldigt billiga + att de har allting på plats där.

Finns inga speciella kit utan man får ta det som finns.

Får man tag i en Dr350 med lyse kanske det inte är så svårt att mecka dit blinkers. Enklast är ju att köpa en som har allt från början men det finns färre av den modellen som är till salu.

Nån här inne som gjort liknande modd?

Inte värt arbetet att LV-reg en DR350R, bara en massa krångel med bullerprov.
Det är bättre att köpa en DR350S istället, och sedan montera en bätte bakdämpare och en bättre gaffel om det är av behov.

Det finns gråimporterade LV-reg XR400, köp en sådan istället för en E-reg som du skall försöka registrera om.

Som sagt, DR350S är redan LV-reggad, smidigare att köpa en sån.

Fudpucker skrev:
Hej!

Jag funderar på att köpa en suzuki dr eller en honda xr och registrera den för gata. Är det krångligt att fixa blinkers osv på dom hojarna? Finns det "kit" att köpa?

XR400 finns som landsvägs reggad på andra marknader, så det är bara att köpa delarna från den modellen hos en handlare här hemma, sedan kontakta Honda för papper och regga den...

Mr. Dante skrev:
XR400 finns som landsvägs reggad på andra marknader, så det är bara att köpa delarna från den modellen hos en handlare här hemma, sedan kontakta Honda för papper och regga den...

bara & bara!

Nää du så lätt är det inte. Honda sverige ger inte ut sådana intyg, Därför är det bättre att hämta nån LV-reg XR400 i tyskland eller hitta nån här i sverige.

DR350R har inget batteri. S har det däremot. Även startmotor. S brukar kosta mycket mer även fast R är "bättre"

Jo har de inet ens godkända lysen och mätare och sånt blir det lite jobb, kanske mer än det är värt, bäst att köpa en som har ala delar eller som redan är lv-reggad.

Det jobbiga är ljudmätningen. -MLM- här på forumet har en E-reggad XR600 som han har en massa strul att få igenom besiktningen, man måste till Strängnäs och ljudtesta den osv. Dyrt och krångligt. Han vet mer än mig, men jag kommer inte lvregga en enduro efter det jag hört.

Det finns en hel del XR600or i lv skick redan, men jag antar att du vill köra i skogen och då är den modellen inte optimal direkt.

Poacher skrev:
Det finns en hel del XR600or i lv skick redan, men jag antar att du vill köra i skogen och då är den modellen inte optimal direkt.

väger inte xr400 o 600 nästan samma?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...