Landsvägsdäck på en Ktm?

superpeppe

The one and only
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
En orange, och det är inte ktm!
Har hittat en ktm 525exc på blocket. Denna har dock crossfälgar på sig, men motardfälgar (utan drev,däck, skivor) medföljer. Eftersom min ekonomin inte är den bästa så tänkte jag sätta på landsväg/offroaddäck på crossfälgarna.

Så jag tänkte höra med er här inne? Nån som har gjort så här? Hur blir stablilteten, komforten(finns ju inte så mycket komfort på en 525 men ändå:rolleyes:)

Bilder på hur det ser ut uppskattas också:)

Mvh

Ja, det är väl inget konstigt att lägga på 18 och 21 tums offroaddäck på crossfälgar?
Finns av flera fabrikat.
Men de kostar ungefär lika mycket som vanliga däck till landsvägscyklar, att jämföra med crossdäck som du får både fram och bak för en tusenlapp.

Fungerar kanon att köra på, både på asfalt och grus, bara man tänker på att det inte är "bäst på något" underlag.

Ja, det är väl inget konstigt att lägga på 18 och 21 tums offroaddäck på crossfälgar?
Finns av flera fabrikat.
Men de kostar ungefär lika mycket som vanliga däck till landsvägscyklar, att jämföra med crossdäck som du får både fram och bak för en tusenlapp.

Fungerar kanon att köra på, både på asfalt och grus, bara man tänker på att det inte är "bäst på något" underlag.

Okej, men det är fortfarande billigare än lägg 6-10tusen på ett par motard fälgar:)

Det är jag inte säker på, det är inte samma sorts fälgar. Eller det kanske inte har någon betydelse?

Crossfälgarna är ekrade och det är inte motard fälgarna men det kanske passar ändå, jag vet inte därför jag frågor=)

MvH

Det är jag inte säker på, det är inte samma sorts fälgar. Eller det kanske inte har någon betydelse?

Crossfälgarna är ekrade och det är inte motard fälgarna men det kanske passar ändå, jag vet inte därför jag frågor=)

MvH

upp med en bild på fälgarna så ska vi nog kunna hjälpa dig

klart som fan att fälgarna är ekrade :va Fast jag förstår nog hur du menar..

klart som fan att fälgarna är ekrade :va Fast jag förstår nog hur du menar..

Det är inte klart. Motardfälgarna kan ju va från t ex en duke..

Passar skiva och allt hade jag satsat på att montera motardfälgarna och sen utökat med motard kit efterssom du har råd :tummenupp

Det är inte klart. Motardfälgarna kan ju va från t ex en duke..

Passar skiva och allt hade jag satsat på att montera motardfälgarna och sen utökat med motard kit efterssom du har råd :tummenupp

Dom är väl inte helgjutna direkt va? Nån form av eker är det nog i dom, typ 3 eller något kanske :)

Putte förstod exakt vad jag menade..
Fast det blir inget med denna affären, han ville ha alldels för MYCKET emellan=/

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back