landsvägs reggad på gata ?

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
kawaskaki kx250
:yopartyen enkel fråga :

får man köra en lv reggad hoj överallt ? behövs blinkers och backspeglar ?

när jag endå är i farten , är det möjligt att regga en hoj med 12platta och krashpuckar.

12 plattan kommer inte skymma regplåten eller bromsljuset.

dock blir ju hojjen som helhet nån cm längre än orginal men det ska vell inte vara några problem ?

hojjen kommer bli nån sorts 450f , självklart motard kittad :D

är inte alls insatt i sånna här frågor som ni märker :huvet

Last edited:
enduroregga hojen så är saken biff.

får man köra på allmänna vägar då? behövs blinkers/backspeglar ?

Blinkers behövs inte med E-reggad men du får bara åka till och från tävling och träning.

Är en LV-reggad så borde det va krav på blinkers och spegel men jag vet inte..

Blinkers behövs inte med E-reggad men du får bara åka till och från tävling och träning.

Är en LV-reggad så borde det va krav på blinkers och spegel men jag vet inte..

så om man blir stoppad så kan man bara säga att man ska till träningen så släpper dom en ?.

är det inte att man måste vara medlem i svemoansluten klubb, och till från svemoansluten träning/tävling..

Näe, skit i E-reggat, bara massa krångel!!!

Jag skulle kört på lv-reggat, skitit i backspeglar, och smällt på minibllinkers lite snyggt nånstans. (biltema 200kr/paret?)
Är ju ändå ganska bra att andra vet åt vilket håll man hade tänkt att åka!

Är ju inte svårt att bygga om den vartannat år inför besiktningen, och har polisen klagomål så får man ta den smällen.. Blir väll möjligtvis böter samt ombesiktning..
Men en 12-platta borde det väll inte vara några problem med? Eller finns det en paragraf för sånt också!? :näsblod

Last edited:
är det inte att man måste vara medlem i svemoansluten klubb, och till från svemoansluten träning/tävling..

Näe, skit i E-reggat, bara massa krångel!!!

Jag skulle kört på lv-reggat, skitit i backspeglar, och smällt på minibllinkers lite snyggt nånstans. (biltema 200kr/paret?)
Är ju ändå ganska bra att andra vet åt vilket håll man hade tänkt att åka!

Är ju inte svårt att bygga om den vartannat år inför besiktningen, och har polisen klagomål så får man ta den smällen.. Blir väll möjligtvis böter samt ombesiktning..
Men en 12-platta borde det väll inte vara några problem med? Eller finns det en paragraf för sånt också!? :näsblod

tack för alla svar !.

12plattan borde inte bli nått problem eftersom den endå kommer sticka ut ungefär lika långt som bakstänkan, men vad vet jag ?

så om man reggar den som lv så behövs blinkers,framlampa,bromsljus,reggplåt och ev backspeglar ?

borde inte vara några problem att fixa det lite snyggt , har för mig att blinkersarna måste vara minst 18 cm från varandra , stämmer det ?

är det möjligt att komma igenom besiktningen med crash puckar ?

många frågor blev det :P

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...