lamptändning FI-lampa GSXR 1000 -02

grebbe

Torque junkie
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
Triumph Speed Triple RS -19
FI lampan tänds på hojen efter ett tag (kanske 15-20 minuter) när man varit ute och kört. Den verkar inte vara helt konsekvent i sitt beteende och stänger jag av motorn och sedan startar och kör iväg igen så är den släckt några minuter eller så innan den tänds igen.

Vet någon vad det kan vara för fel?

Här läst om att man ska koppla ihop de två tåtarna under cutsen för att få fram felkoderna på displayen, men kan jag göra det när motorn är igång? Stänger jag av så släcks lampan.
Risk med att skada något, som ev blir dyrare?

Har plockat bort tre-mod och PC3, så det enda som inte är original är bolt-on dämparen. Ingen skillnad i lamp-beteendet.

Du byglar kontakten under cutsen när tändningen är avstängd. Sen vrider du om nyckeln. Då kommer det upp en kod nere i högra hörnet på displayen. T.ex C-46 som betyder att det är något fel på servomotorn till avgasporten. Har så på en av mina också och det felet kommer och går. Men är det inget fel så kommer det upp C-00 i displayen. Tror inte det har något med PC eller TRE-mod att göra.

Ja sprutade 5.56 på den där exup ventilen och motionerade den för hand ett par gånger, sen lös lampan inte mer:tummenupp

Du byglar kontakten under cutsen när tändningen är avstängd. Sen vrider du om nyckeln. Då kommer det upp en kod nere i högra hörnet på displayen. T.ex C-46 som betyder att det är något fel på servomotorn till avgasporten. Har så på en av mina också och det felet kommer och går. Men är det inget fel så kommer det upp C-00 i displayen. Tror inte det har något med PC eller TRE-mod att göra.

Tack för infon.
Jag får prova detta ikväll. Antar att felkoden är lagrad, även om lampan inte tänds igen efter man har stängt av.

Får hoppas det är något billigt som inte fungerar...

Det finns väl flera, vilken av dom?

På min var det ett vitt kontaktdon med fyra platser, men enbart två var upptagna. Det är inte kopplad till någonting, utan det sitter en gummihatt över kontaktdonet.

Provade att bygla igårkväll, efter att jag varit ute och kört utan trim och fått lamptändning. Displayen visade glatt -C00.

Vad tror ni att det är för fel?
Vågar man bygla med motorn igång, när man fått en lamptändning?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park