lampa tillsammans med mätare

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Jag vill behålla min orginal hastighet- & varvmätare på hojen.
Finns det någon snygg lampa som går att använda på ett snyggt sätt ändå? :va

Jag vill inte att det skall se ut så här:
:galen
chrisxjr1300.jpg

Släng nu upp bilder på fighters med orginalmätare med en passande lampa monterad! :banana

Om dina orginalinstrument inte är fula som stryk så är det väll bara att placera lysena strax under.....tycker jag kan se j-ligt fränt ut. :yoparty

Danne me Z1 skrev:
Om dina orginalinstrument inte är fula som stryk så är det väll bara att placera lysena strax under.....tycker jag kan se j-ligt fränt ut. :yoparty
Vilken typ av lyse?

köp en buell toppkåpa till den så ska du se att de bli snyggt :tummenupp

ola_sandin skrev:

Japp, har tänkt en del på sådant fast i krom till min bandit... är den enda lampan jag har sett förutom orginal som ser ut att passa in på denna hoj:

michael_carter.jpg

Jag tycker dock att denna lampan är lite vanlig...
Det finns inga andra alternativ gott folk som skulle sitta fint?

Last edited:
Sätt på Kåpan från en Duke. Då får du allt. Fast det kanske inte blir så snyggt.

Valfritt lyse under mätarna blir ju asfränt! :yoparty

Labbade lite med bilden ovan... vad tycker ni? :3freak

Bifogat

• michael_carter.jpg
    michael_carter.jpg
    63.9 KB · Visningar: 191
Elgasen skrev:

Elgasen, Bandit är en snygg hoj, rent allmänt. Men de där va inte så snyggt alltså ärligt talat, ser ju mest vulgärt ut.

Prova o labba in ett ufo twins lyse lackat i hojens färg, kan väl bli ball? sen chromade mätarhusen ovanför?

sen är jag inget fan av de tydliga tutorna på banditen måste gå o gömma dom nånstans?(i kåpan?)

smaken är ju som :arsele :D

Last edited:
Bra ställe att gömma signalhornen är bakom den lilla triangelformade plasten som går från styrhuvudet och bakåt. Osynliga och kablarna räcker utan skarvning.

Elgasen skrev:
inget vidare ser ut som nått slags rymd monster
kassta dit en smäcker topp kåpa av mindre modell
blir as snyggt då
som denna tex klart snygg :banana

Bifogat

• 022bo02.jpg
    022bo02.jpg
    77.9 KB · Visningar: 137
Originallampan är inte alls så dum på banditen tycker jag.
Göm undan signalhornen där. Jag drog in min rakt under tanken och den låter fortfarande klart och tydligt.

//Fredda

Fredda66 skrev:
Originallampan är inte alls så dum på banditen tycker jag.
//Fredda

Jag tycker också orginalet är helt ok, men det är alltid skoj att använda de få hjärncellerna man har kvar att försöka hitta något bättre... men har ej lyckats än, dock funderar jag på klarglas till orginalen... :va

Elgasen skrev:
Jag tycker också orginalet är helt ok, men det är alltid skoj att använda de få hjärncellerna man har kvar att försöka hitta något bättre... men har ej lyckats än, dock funderar jag på klarglas till orginalen... :va
hehe, att göra bara för att göra! Jodå den sjukdomen tror jag många här har! Mig inkluderat!
Jag har också funderat i dina tankar, jag har ju en bandit 600 som jag har modifierat det allra mesta på, men lyset har jag inte hittat något bättre.

Ett het tips, köp tailraisers, samt byt till en GSXR750 90-91 bakdämpare (1000kr ifrån skrot) det gör att baken höjs med 4-5cm, ser mycket kaxigare ut samtidigt som det gör hojen mycket mer kvickstyrd. Bakdämpare kommer göra precis allting lite bättre på hojen.

Coolt är ju nya broms/kopplingshandtag, inte så dyrt.
Nytt styre är alltid fräckt!
Spana lite på www.banditmania.co.uk dem har mycket prylar till schysta priser! Tar VISA kort och allt. Dem har jag handlat mycket ifrån.

Let us know!

//Fredda

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti