Lamp-kåpe-tråden för SF! Tips om lampor!

Tja.
Skall bygga fajter av min NSR och funderar på vad jag skall ha för lampa. kollade först på en duke (streetfighter 1 på bikeshop) men jag har börjat tvila på om den passar till hojen.:va, har även funderat på acerbis diemond (stavning:confused:), vart finns den att köpa och vad kostar den? Någon som har några synpunkter eller förslag på andra lampor och var man kan köpa dom. måste vara e-märkt och hellst finnas på en svensk hemsida.

///Linus

Last edited:
Någon som sitter inne med ett bra tips om vad detta är för lampa?

8390285086.jpg

Nu ni, kommer jag med en riktigt vass modell! Från... Derbi Motard 2000-03! Hehe, det är en moppelampa men den är cool, enligt sägnen skall spöket själv ha använt denna på turbobusan! :tuttar

Just det, 900kr enligt en kompis!

Bifogat

• derbi.jpg
    derbi.jpg
    74.5 KB · Visningar: 380
infectious skrev:
2424715 Nu ni, kommer jag med en riktigt vass modell! Från... Derbi Motard 2000-03! Hehe, det är en moppelampa men den är cool, enligt sägnen skall spöket själv ha använt denna på turbobusan! :tuttar

Just det, 900kr enligt en kompis!

Sägen? Det är väl bara att titta på filmerna? :)

Ni som bytt till en framlampa av något slag, till exempel dubbla lampor som Speed Triple eller en enkel stor á la Monster, hur gömmer ni undan kabelstammen som blir kvar när man tar bort originalbelysningen? Den är ju inte direkt snygg så man vill ju inte ha den synlig samtidigt vågar i alla fall inte jag klippa allt för mycket i den.

Man får väl göra det bästa av det, samla ihop det lite snyggt eller förlänga på något vis så man kan lägga det på ett bättre ställe. Kabelstrumpa och krympslang etc kan ju vara till hjälp.

infectious skrev:
2426134 Man får väl göra det bästa av det, samla ihop det lite snyggt eller förlänga på något vis så man kan lägga det på ett bättre ställe. Kabelstrumpa och krympslang etc kan ju vara till hjälp.

Eller som en liten bränd bulle i form av en massa svart eltejp!

Någon som har hittat en billig emärkt framlykta? Det finns ju ingen för under 1000lappen.

Pr0bz skrev:
2426424 Någon som har hittat en billig emärkt framlykta? Det finns ju ingen för under 1000lappen.

finns många.. kolla in lellesmc.se
eller bikeshop.se
eller varför inte en polisport ifrån atlasfighter.se??

fahrenheit skrev:
2427731 finns många.. kolla in lellesmc.se
eller bikeshop.se
eller varför inte en polisport ifrån atlasfighter.se??

funderar på en från bikeshop.se men de står ju inte om den är emärkt =) Får ringa och fråga.

Någon annan än jag som inte ens kommer in på bikeshop? Webbläsaren stängs ner så fort jag försöker komma in på sidan. :confused:

matte_mannen skrev:
2426418 Eller som en liten bränd bulle i form av en massa svart eltejp!

Du tog orden ur munnen på mig. Eltejp funkar till allt. Eller en näve hundbajspåsar och ett par straps.

Mr.Rackel skrev:
2383835 Beställer man exakt det lyset från ebay. kostar det 570:- MED frakt till sverige :tummenupp

Lyckas inte hitta det på ebay? Ingen som kan länka till den?

H3dlund skrev:
2326640
14302805_310x296.jpg

Den tycker jag är rätt fräck på vissa fighters. Om den är godkänd vet jag dock inte.

Finns den att köpa i Sverige? Vill känna och klämma lite först innan jag handlar.:hihi

RickZ skrev:
2503803 Finns den att köpa i Sverige? Vill känna och klämma lite först innan jag handlar.:hihi

Jadå dom finns i Sverige.

Närmsta Acerbis återförsäljare har såna, finns lite överallt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT