JohanE
Ny medlem
Kopplingen började slira mycket efter oljebyte och varmkörning av lamellerna efter en del garagevändingar. Jag fixade brickor och satte dit dom vid fjädrarna. Fast när mätte lamellerna och stålskivorna var dom i perfekt tjocklek! Lamellerna var 3.0 mm, standard är 2.9 - 3.1 mm.
Stålskivorna var ganska blåaktiga, men verkade inte vara skeva. (Kollade bara snabbt)
Testkörde och kopplingen var lite bättre - den slirar ibland, lite mer när den är kall. Speciellt på 3:an. Väldigt ojämn slirning när den är varm, slirar på olika växlar hela tiden..
Är det oljan som är fel och/eller lamellerna?
Jag kör på Mobil Extra 4T (syntet-baserad).
Stålskivorna var ganska blåaktiga, men verkade inte vara skeva. (Kollade bara snabbt)
Testkörde och kopplingen var lite bättre - den slirar ibland, lite mer när den är kall. Speciellt på 3:an. Väldigt ojämn slirning när den är varm, slirar på olika växlar hela tiden..
Är det oljan som är fel och/eller lamellerna?
Jag kör på Mobil Extra 4T (syntet-baserad).