lameller utbyte

GSXR72

A divorce sucks
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Suzuki GSXR 750 1989
Hej,

Vad anser ni som vet ,vad det skulle kosta med att lämna in min hoj på verkstad och byta ut lammellerna på en GSXR 750 1989 årsmodell totalt inklusive jobb/delar ?

Jag fråga eftersom jag fick ett muntlig pris vid överlämnande , och nu när jag skulle hämta den blev det betydligt dyrare .

tacksam för svar / funderingar .

Beror lite på var man köper lamellerna men ca 1000 för lameller och en timmes jobb a 7-800 +olja och ev packning dvs runt 2000-2500

Skulle jag gissa.

GSXR72 skrev:
Hej,

Vad anser ni som vet ,vad det skulle kosta med att lämna in min hoj på verkstad och byta ut lammellerna på en GSXR 750 1989 årsmodell totalt inklusive jobb/delar ?

Jag fråga eftersom jag fick ett muntlig pris vid överlämnande , och nu när jag skulle hämta den blev det betydligt dyrare .

tacksam för svar / funderingar .

Spelar ingen roll vad det bör/borde kosta, DU SKALL betala det ni kom överens om. Så som man gör i vilken affärsuppgörelse som helst.
Dyker det upp ngt som ändrar priset skall du underrättas innan de utför det.

Även muntliga uppgörelser är bindande men svåra att bevisa i efterhand.

Så till vida det inte blivit komplikationer i processen, så ska du ju betala det överenskomna priset.

Det som de skulle gjort är att OM det blir dyrare, så får de lov att ringa och berätta varför och fråga om du accepterar.

Långa farbron skrev:
Hur mycket dyrare blev det ?

Och vad var det som gjorde det dyrare ?

Efter ett snack med honom i telefon så är det skivorna emellan lamellerna som jag har fått utbytta också . Tack för alla tips och hjälp ! Ska dock kolla här i fortsättningen innan jag ta kontakt med verkstäder så att man kan få en bättre prisöverblick !! :rolleyes:

lameller byter du väl själv klarar till och med jag är ngefär lika svårt som att byta olja. Själv tycker jag att man alltid ska byta mellanskivor vid lammellbyte och fjädrar när man endå har grejjerna isär. lycka till :tummenupp

GSXR72 skrev:
Efter ett snack med honom i telefon så är det skivorna emellan lamellerna som jag har fått utbytta också . Tack för alla tips och hjälp ! Ska dock kolla här i fortsättningen innan jag ta kontakt med verkstäder så att man kan få en bättre prisöverblick !! :rolleyes:

Ok stålskivor brukar ligga runt 100:-/st så det kan ju plocka på ett par hundra ganska fort.

Om det är suzuki orginal lammeller/stålskivor så kostar bara delarna ca 2200:-, iofs till en 1100, kan vara lite skillnad på 750n.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8