Lamellbyte SV650S-00

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Någon som bytt kopplingslameller och kan berätta lite? Min mekbok behandlar tyvärr inte det kapitlet.
Behövs det några specialverktyg förutom momentnyckel och är det kanske något annat som ni på rak arm vet behöver bytas i samband med lamellerna?

Tack på förhand.
 
Mät upp fjädrarna samt stålskivorna så att dessa ligger på rätt sida serviceintervallet.
 
HanneZ skrev:
Mät upp fjädrarna samt stålskivorna så att dessa ligger på rätt sida serviceintervallet.

Ska göra det! Men i övrigt är det bara att plocka bort kåpan och lyfta ur lamell korgen... eller? Bör man även lossa kopplingswiren?
 
Vet inte hur sv'n ser ut!

Men ta bort lamellkorgen låter väl onödigt?
 
Det har jag alltid gjort, blev osäker nu dock om det verkligen behövs, men är nog enklast så, då drar du inte sönder fästena till kåpan!
 
SVooSh skrev:
Jo det har du nog rätt i :tummenupp Men bör jag lossa kopplingswiren innan jag byter lamellerna?

Nä, det ska inte behövas. Jag har visserligen hydralkoppling men det borde vara samma. Bara att öppna kåpan, lossa tryckplattan med fjädrar, ut med det gamla, in med det nya och skruva tillbaks plattan och kåpan.
Tänk på att du ska låta lamellerna ligga i oljebad några timmar innan montering så de härdar.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top