lamell byte på honda crm-94

Moparboy440

Medlem
Gick med
30 Apr 2008
Ort
Finland
Hoj
crm 180cc *SÅLD*,fude 150cc,samurai 150cc,AF1 futura sportpro
tjena! ska byta lameller på min nyinköpta crm,å ja undrar om de nåt speciellt man ska tänka på.o visst e de väl torrkoppling på crm? å finns de någon verkstadshandbok som kan vara till hjälp?å var ska man isåfall skaffa den?(har redan hittat en bok till nsr,men går det att använda den till crm?)
 
nsrboken går att använda till crmen.

det är inte torrkoppling... köp olja alltså...


vad du ska tänka på.... ja du. memomera vart allt sitter, lägg skruvarna i rätt ordning så dom hamnar på rätt ställe.

när du fått bort kåpan börjar det jobbiga... jag byggde ett verktyg med ett spännband och en brädbit för att hålla emot korgen när jag låssade de 4 skruvarna. men nu denna gången slog jag bara och det gick. prova om de går, ananrs custommada.


sen måste du bygga ett verktyg för att låssa själva centrumbulten. den sitter som fan.... jag gjorde en plåt med 3 hål och lite utsågning mellan. sen tog jag en fast nyckel och satte på högkant lixom i den kontiga muttern och tog en skiftnyckel för att snurra på den andra nyckeln.



låter säkert jättekrångligt men jag orkar fan inte förklara bättre:D det är inte så svårt när duväl håller på att greja. kan säga att det underlättar jäävligt mkt om du har en mutterdragare...
 
lät nog lite krångligt det där.förra ägaren försäkrade att de var ett lätt byte:huvet .har i.a.f tillgång till mutterdragare och nsr verktygshandbok.
skulle det månne löna sig att byta till styvare fjädrar på samma gång?
sitter en 180cc malossi cylinder på,så det kanske behövs styvare fjädrar.
e de mycke extra arbete att byta fjädrar på samma gång?
 
lägg hojjen på sidan så behöver du inte ens ta ur oljan. Öppna så ser du hur du ska göra. Det är svårare att förklara hur man gör än att göra det.
 
lägg hojjen på sidan så behöver du inte ens ta ur oljan. Öppna så ser du hur du ska göra. Det är svårare att förklara hur man gör än att göra det.


kan inte annat än att hålla med. är inga konstigheter när du väl får isär skiten.


och fjädrarna måste du ändå plocka ur så de e bara att byta:tummenupp vill du slippa byta kan du göra en liten distans av en brika lr nåt till varje fjäder och slänga i;)
 
tackar för svaren! ska beställa hårdare fjädrar på samma gång ja beställer lameller.
ja antar att man kan köpa delar där det bara står att de passar till nsr och inte crm?
 
sådar ja, nu e nya lammeller och hårdare lammellfjädrar beställda:tummenupp .
 
var in å kollade till biblioteketet där de hade en verkstadshandbok för honda nsr,men stod att den passade till modellerna 93 å bakåt. går den ändå att använda måntro? å så undrar ja lite om de löner sig att tappa ut växellådsoljan innan man börjar?kanske mindre kletigt?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top