Lamborghini motorcykel ??? finns det ???

Tommy T skrev:
2411881 En polar är på genom resa i europa och är för tillfället i monaco därifrån han ringde mig nu i natt och lät helt till sig i telefon .... WOOOW .. fy fan .. det här ska du få se .. skrek han i luren ... en Lamborghini motorcykel .. har du sett en sån ngn gng frågade han mig med en röst i extas ...
nej svarade jag ... aldrig .. du har nog druckit ngt lurigt under kvällen .. tror inte det finns .
jag står och kollar på den nu och ska ta kort på den åt dig .den är gul-pearl och har samma fälgcentrum som Murciélago n har i krom . det står Lamborghini på tanken .. med en stooor motor i ramen ...grym som fan.. sa han .

Nu är min fråga till er här på SH . är det nån här som har hört talas om Lamborghini motorcyklar ? Jag får bild bevis på den om ngn dag . men kan det finnas ?

Det var kanske en sån här som din polare såg..

Bifogat

• boxer3.jpg
    boxer3.jpg
    67.6 KB · Visningar: 192
Fanns en på blocket eller MC börsen för ett tag sen,var nog enda exet i Sverige eller bland de få som finns i landet.

Ful men hade nog ändå inte tackat nä till den gula,vore ganska udda,unikt o ha en sån bland sina ägodelar.

Last edited:
Dom kan göra riktigt fula terrängfordon också, men notera att den här kom lååååångt före hummern...
lamborghini_LM002.jpg

Jag var på öppet hus i Sant'Agata i Bologna, fick se produktionslinan o hela rasket, har en massa bilder på hur dom sätter ihopa bilarna.

Jag fick veta lite historik om Lamborghini. Ferruccio Lamborghini började i slutet av andra världskriget att sätta ihopa arbetsfordon av övergivna militärfordon, typ traktorer etc. han var även mycket intresserad av snabba sportbilar. När dagen kom då Enzo Ferrari trackade honom för hans traktorbyggen antog han utmaningen att bygga bättre bilar än Enzo som han ansåg hade kvalitetsbrister. Typ på det sättet kom Lambobilarna till. Alla bilar är döpta efter olika Tjurraser. Murcilagon ska vara döpt efter en legendarisk tjur som deltog i en tjurfäktning och var typ mycket "svårbesegrad" i denna.

Jag har för mig att Hummern är från början är ett Italiensk projekt fast den byggdes med en amerikansk motor.

Bifogat

• P1010145.JPG
    P1010145.JPG
    76.8 KB · Visningar: 52
  • P1010162.JPG
    P1010162.JPG
    73.2 KB · Visningar: 62
  • P1010164.JPG
    P1010164.JPG
    72.1 KB · Visningar: 98
  • P1010180.JPG
    P1010180.JPG
    97.2 KB · Visningar: 79
Sleipner skrev:
2413209 Jag var på öppet hus i Sant'Agata i Bologna, fick se produktionslinan o hela rasket, har en massa bilder på hur dom sätter ihopa bilarna.

Jag fick veta lite historik om Lamborghini. Ferruccio Lamborghini började i slutet av andra världskriget att sätta ihopa arbetsfordon av övergivna militärfordon, typ traktorer etc. han var även mycket intresserad av snabba sportbilar. När dagen kom då Enzo Ferrari trackade honom för hans traktorbyggen antog han utmaningen att bygga bättre bilar än Enzo som han ansåg hade kvalitetsbrister. Typ på det sättet kom Lambobilarna till. Alla bilar är döpta efter olika Tjurraser. Murcilagon ska vara döpt efter en legendarisk tjur som deltog i en tjurfäktning och var typ mycket "svårbesegrad" i denna.

Jag har för mig att Hummern är från början är ett Italiensk projekt fast den byggdes med en amerikansk motor.

Var det inte så att Lamborghini var en av Ferraris största kunder men tyckte tillslut att de Ferraris man kunde köpa inte var tillräckligt snabba så Lamborghini ritade en egen bil som han visade för Enzo och frågade om inte han kunde bygga den. Enzo ratade hela tanken och påpekade för Lamborghini att han faktiskt bara var en traktorbyggare och borde hålla sig på åkern istället. Herr Lambo blev naturligtvis rätt upprörd och resultatet blev att han byggde bilen själv. Jag är dock osäker på vilken Lambo det var, kan det verkligen ha varit Miuran som Enzo ratade? Vilken var den första Lambon, man borde ju kunna anta att det var den bilen som visades för Enzo.

DR-Zätare skrev:
2413227 Var det inte så att Lamborghini var en av Ferraris största kunder men tyckte tillslut att de Ferraris man kunde köpa inte var tillräckligt snabba så Lamborghini ritade en egen bil som han visade för Enzo och frågade om inte han kunde bygga den. Enzo ratade hela tanken och påpekade för Lamborghini att han faktiskt bara var en traktorbyggare och borde hålla sig på åkern istället. Herr Lambo blev naturligtvis rätt upprörd och resultatet blev att han byggde bilen själv. Jag är dock osäker på vilken Lambo det var, kan det verkligen ha varit Miuran som Enzo ratade? Vilken var den första Lambon, man borde ju kunna anta att det var den bilen som visades för Enzo.

Jag kollade på en dokumentär om Lamborghini på Discovery Channel för några veckor sedan och då lät det lite annorlunda. Enligt en högt uppsatt gammal man på Lamborghini så hade Lamborghini själv testkört en ferrari för att han tyckte att de var så snygga, efter testkörningen gick han till Enzo för att han skulle klaga på kopplingen som han verkligen inte gillade. När han framförde detta till Enzo blev han upprörd och sa till Lamborghini att "ingen skall klaga på mina bilar" (eller något liknande). Varpå Lamborghini blev sur och började rita och konstruera egna sportbilar för att visa världen hur en "riktig" koppling skulle vara.

Konstigt att det finns så många teorier:)
// Mayer

Här är en Lamborghinipanna väldigt vacker

Bifogat

• Lambo_Panna.jpg
    Lambo_Panna.jpg
    42.5 KB · Visningar: 77
PeP skrev:
2412171 Dom tillverkar även oljebrännare till pannor

Jobbar i branchen, värmepannor alltså, om deras bilar är av samma kvalité som brännarna så lär själva inköpet av bilen va det billiga biten!
= skitbrännare!

RacerX skrev:
2412310 :hej
Som den konspirationsteoribenägna personen jag är så måste jag ändå påpeka att den inte har samma fälgcentrum som Murciélago..

Sååå antingen måste din polare varit riktigt jäkla full (inte helt orimligt med tanke på var han är..) eller så kanske det finns fler? Den som ni googlade fram ser ju ut att vara från 70-talet..
Som stöd för min teori kan jag framhävda att vem i Monaco skulle visa sig med en 30 år gammal mc!?
:fakta

hehhe .. nej det kan man ju inte påstå . får se när han kommer hem .. kan ju vara ngn grym som byggt hjul till den .

i övrigt vad gäller monaco så är det mkt nytt skräp som rullar gatorna . 2001 när vi var nere med min Bmw m3 evo 2.5lit E30 cab så höll folk på att tappa ögonen .

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT