Video Lamborghini Gallardo TT VS Bmw S1000RR med mig i sadeln :)

Hann du se vilken toppfart du kom upp i eller hade du chans att mäta med GPS?

Jag är nyfiken för att min drar bra upp till 280 men sedan händer det inte så mycket, inte ens när jag har möjlighet att ligga på full gas längre sträckor på autobahn. Jag tror jag har sett upp till 290 i mätarfart men inte mer.

Jag såg 299 km/t på mätaren, men mellan 280-299 så saktar den ner avsevärt. Bara kolla på de officiella siffrorna, 0-280 km/t ca 14 sek, 0-300 km/t ca 19 sek. Men 5 sek känns långt i dessa farter. Dock körde jag från 90 km/t-299km/t, fort gick det iallafall :)

Vi var nere ett par stycken för ett par år sedan och körde mot bilarna, men vafan, åka tvärs över Sverige för att gasa rakt fram, hur kul är det?
Och jag tittade inte så noga men det såg inte ut att finnas något som kunde överaska där förutom Asconan, resten såg ut att vara orginalbilar, kan gå bra men inte i närheten av en hoj!

Fredrik

Du har rätt Fredrik, inte många bilar där som kunde säga till om något. Fanns dock en Nissan GTR med 880 whp som spöade lambon, men han vägrade att möta mig. Konstig snubbe det där :)

Det var ju en UGR Lambo förra året som hade 1550 whp, han hängde ju på en turbobusa duktigt, så han hade ju visat arslet för otrimmad literklubba. Tror han hade 344 km/t (GPS-fart) på den sträckan! Sjukt snabb bil *S*
Det som är roligt med den bilen är ju att det går att svänga med den också.

/Try

Tråkigt att slänga ut 700 papp och uppåt på en lambo +turbotrim och ändå få åka så långsamt. Något säger mig att det gnälls ganska frikostigt om försäkringspremier och sånt på lamboforumet också :D

Tråkigt att slänga ut 700 papp och uppåt på en lambo +turbotrim och ändå få åka så långsamt. Något säger mig att det gnälls ganska frikostigt om försäkringspremier och sånt på lamboforumet också :D

De jävlarna kostar ju inte så mycket att försäkra. Låg skadestatistik pga för högt inköpspris = Få har råd med dem ;)

Du har rätt Fredrik, inte många bilar där som kunde säga till om något. Fanns dock en Nissan GTR med 880 whp som spöade lambon, men han vägrade att möta mig. Konstig snubbe det där :)

Det var ju en UGR Lambo förra året som hade 1550 whp, han hängde ju på en turbobusa duktigt, så han hade ju visat arslet för otrimmad literklubba. Tror han hade 344 km/t (GPS-fart) på den sträckan! Sjukt snabb bil *S*

/Try

Då blir det roligare, men som sagt, likt killen med GTRn så brukar dom backa ur när det väl drar ihop sig till motstånd.
Min bil gör (uppmätt) 0 - 100 på 3.26, tappar orken vid 280 och har sett 300 på mätaren ett par ggr, jag vetefan om jag skulle ge mig på en literklubba på motorvägen lik förbannat.
På krokväg som jag kan, absolut, men inte på motorvägen.
Sen vad det gäller priser på försäkringar mm, den som har råd att lägga ut 1,5 mille på en bil tycker inte försäkringen på kanske 30.000 om året är så farlig när han kanske har en värdeminskning på 250.000...
Det är lite olika ekonomier, vad faller den geomsnittliga hojen? 50.000 första året och sedan 10.000 om året, det är inget att gnälla om!
Heeeelt olika kundgrupper helt enkelt!

Fredrik:D

/Try

Han är kanske säker på att få stryk så då blir det nej nej så kan han fortfarande skryta för kamraterna på zatzy att han dragit alla han mött :tungan

/Try

Nja turbo busorna pissade på han duktigt, var min gixx 1000 han hängde på då jag åkte ca 290hk och std. sving. Det var en gtr där förra året också med ca 800hk och han hade inte jättemycket att sätta emot heller.

Jämför man min båge som den var då mot din (var en s1000rr där då) så var jag efter upp till 220~250km/h sen passerade jag ordentligt... Jag klockade 338km/h, men då laddade jag redan genom kurvan ut på rakan..

Har är en liten filmsnutt som jag klippte ihop, spola till hälften ungefär för att hitta björkvik eventet...

Nja turbo busorna pissade på han duktigt, var min gixx 1000 han hängde på då jag åkte ca 290hk och std. sving. Det var en gtr där förra året också med ca 800hk och han hade inte jättemycket att sätta emot heller.

Jämför man min båge som den var då mot din (var en s1000rr där då) så var jag efter upp till 220~250km/h sen passerade jag ordentligt... Jag klockade 338km/h, men då laddade jag redan genom kurvan ut på rakan..

Har är en liten filmsnutt som jag klippte ihop, spola till hälften ungefär för att hitta björkvik eventet...

Nästan så man är sugen att bygga turbo nu :) Eller rättare sagt, lämna in hojen till de som kan bygga turbo.
Det var den där Nissan GTR:en tror jag, AG´s GTR tror jag den heter i bilkretsar.

Mvh /Try

Satan i gatan vilket klipp! Både i hojen och bilen.
KUL!!!

Fredrik:tummenupp

haha Gustav måste gå på engelskkurs det låter som han sager kick hiss butt, lick heter det :7peta

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph