Video Lamborghini Gallardo TT VS Bmw S1000RR med mig i sadeln :)

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15

En film från ett event som gick av stapeln i våras på Björkvik Ring som Gustav Träff fixade. Finns 2 st filmer till som antagligen kommer upp snart.
Vi körde rullande start från 90 km/t -

Mvh /Try

Lambon gick ju rätt bra, finns det nån film där Asconan är med?

Har inte sett någon film på Asconan Sportbike. Men den såg frän ut när jag såg den där nere i våras :)

Var det rullande start för att Lambon skulle ha en chans?

Alla kör rullande start på den här tävlingen. Lamboföraren ville dock att vi skulle starta i 90 km/t istället för 50 km/t eftersom han ville ha 2:ans växel i. Dock blåste det en hel del och regnade när vi körde detta racet. Var lite spännande iallafall.

/Try

Är det den där lambon som ska ha 1500 häst? Hann det fiskas fram nån panigale på något av dessa event iår?

... och än värre är alla dessa mer normala men stripestrimmade bilar om somrarna vars chaufför ibland av någon outgrundlig anledning får för sig att den mc,n ska vi rasta.De har ungefär samma beteende som ett litet barn med en storstrut i handen som tycker att de äger hela världen ända tills toppen på denna glass ibland kasar av i värmen och de upptäcker den bittra sanningen.LOL ... :crash

Bra kört där Try! :) :tummenupp

Måste ju visa fyrhjulingarna att det inte är så lätt att åka ifrån en tvåhjuling, många tror ju fortfarande att "hojar tappar allt efter 200 km/t" Men hade det kommit en BMW 330 så hade jag förlorat, och det vet ju alla :)

/Try

...:-) det var min första tanke när jag såg filmen, en Ascona A väcker många minnen då jag hade en sån rallybil fullpreppad snyggt "målad" med grön militärfärg...,den vägde liksom ingenting när man rivit ut allt. Att try åker ifrån känns inte direkt överraskande, det är som sagt bara Bmw 330:n man är fullkomligt livrädd att möta när man är ute......

Lambon gick ju rätt bra, finns det nån film där Asconan är med?

...:-) det var min första tanke när jag såg filmen, en Ascona A väcker många minnen då jag hade en sån rallybil fullpreppad snyggt "målad" med grön militärfärg...,den vägde liksom ingenting när man rivit ut allt. Att try åker ifrån känns inte direkt överraskande, det är som sagt bara Bmw 330:n man är fullkomligt livrädd att möta när man är ute......

Det var inte min gamla?
Volvo 2,7liters med sisådär 250 hk?

Vi var nere ett par stycken för ett par år sedan och körde mot bilarna, men vafan, åka tvärs över Sverige för att gasa rakt fram, hur kul är det?
Och jag tittade inte så noga men det såg inte ut att finnas något som kunde överaska där förutom Asconan, resten såg ut att vara orginalbilar, kan gå bra men inte i närheten av en hoj!

Fredrik

Hann du se vilken toppfart du kom upp i eller hade du chans att mäta med GPS?

Jag är nyfiken för att min drar bra upp till 280 men sedan händer det inte så mycket, inte ens när jag har möjlighet att ligga på full gas längre sträckor på autobahn. Jag tror jag har sett upp till 290 i mätarfart men inte mer.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph