Lambdasond & Slip-on CBR1000RR -08

En till fråga när vi ändå är på ämnet, hur stor chans är det att hojen går igenom besiktningen med ett yoshislip-on med db-killer? Min förra hoj en 929:a gick ju igenom med slip-on.
 
Tjaa jag har inge hål på mgp slip on alls för lambdan, hur löser man det? Är det bara att skruva bort den helt eller får jag massa felkoder då och går den ryckigt?
 
Tjaa jag har inge hål på mgp slip on alls för lambdan, hur löser man det? Är det bara att skruva bort den helt eller får jag massa felkoder då och går den ryckigt?


Går att lösa med att ta bort lamdban helt, men kommer ge felkoder om du inte sätter en o2 eliminator i kontakten
som hänger från hojen efteråt. Går även att använda ett billigt 330Ohms motstånd och lite eltejp, vilket jag gjorde istället.
 
Går att lösa med att ta bort lamdban helt, men kommer ge felkoder om du inte sätter en o2 eliminator i kontakten
som hänger från hojen efteråt. Går även att använda ett billigt 330Ohms motstånd och lite eltejp, vilket jag gjorde istället.


Visst funkar det , MEN man ska vara riktigt SÄKER på mellan vilka stift man monterar 330 ohms motståndet

Blir det fel så röker man hela styrdonet ( 12000 kr ) det gjorde min kolega då jag jobbade på Honda

Rekomenderar starkt mappning med Pc5 efter att lambdan tagits bort
 
Jag kör en till fråga när vi ändå är på ämnet. Om jag byter till originalsystem och pluggar i lambdan måste jag då ladda i originalmappen i pc5:an eller kan jag åka och besiktiga hojen lite snabbt och få bra avgasvärden och sen åka direkt hem och sätta på mitt yoshisystem igen?
 
Jag kör en till fråga när vi ändå är på ämnet. Om jag byter till originalsystem och pluggar i lambdan måste jag då ladda i originalmappen i pc5:an eller kan jag åka och besiktiga hojen lite snabbt och få bra avgasvärden och sen åka direkt hem och sätta på mitt yoshisystem igen?

Finns inga avgasregler för hojar så åk du till bilprovningen med den mapp du har redan , Inga problem
 
Back
Top