Lakritsremsan mc Boka Kinnekulle ring, alt Gelleråsen?

Vi har ett styrelsebesut på att bandag skall arrangeras och en arbetsgrupp är utsedd, FredR1k, Sinikka, Pejo och aRWe ingår i denna.

aRWe skrev:
Vi har ett styrelsebesut på att bandag skall arrangeras och en arbetsgrupp är utsedd, FredR1k, Sinikka, Pejo och aRWe ingår i denna.

SJYYYYSSST...asså

Intressekoll:

1. fredR1k (arrangera + åka)
2. r matte(åka å hjälpa till om det behövs)
3. Bellis (åka)
4. aRWe (jodå)
5.xXx (åka)
6. Pejo (jahaja?)
7. R-Sickan (arrangera + åka)
8. sporTlovEr(åka samt hjälpa till om det behövs)
9. 2old (snyltare som vill åka)
10. LandåZ (åka)
11. Tinatjejen (snyltare som vill arrangera å åka)
12. Motorhead (åka)
13. Cattis (åka?)
14. Jedda (Köra) Kan hjälpa om det behövs
15. MadClaire (snyltare som vill åka)
16. Torben748 (snyltare som vill åka)
17. Mike andersson (åka... snyltar inte...)
18. Valerie (åka, - självklart!)
19. benzzon (köra & hjälpa till om det behövs)
20. Björken (köra)
21. Robban (krascha)
22. *Anders* (köra)
23. jgt (snyltare som vill köra)

aRWe skrev:

Förmodar att det inte blir i år? Borde ju kunna fixa något så vi får åka lite i vår.. Kanske inte lika tidigt som förra året... Så vi har tid att utverdera efter och kanske hinna med en till under nästa sommar??

mike andersson skrev:
Förmodar att det inte blir i år? Borde ju kunna fixa något så vi får åka lite i vår.. Kanske inte lika tidigt som förra året... Så vi har tid att utverdera efter och kanske hinna med en till under nästa sommar??
Planeringen var aldrig att hinna med en i år då det är lite väl sent på säsongen.
Två bandagar vore också nice, dock tror jag att man måste boka upp dom här i vinter då banorna är ganska bokade när säsongen börjar.

Vad tror ni, en dag på Gelleråsen och en på Kinnekulle?

aRWe skrev:
Planeringen var aldrig att hinna med en i år då det är lite väl sent på säsongen.
Två bandagar vore också nice, dock tror jag att man måste boka upp dom här i vinter då banorna är ganska bokade när säsongen börjar.

:tummenupp :tummenupp

aRWe skrev:

Nja...Kinnekulle vettefan alltså :nurse :kryckor .................... :dricka :trött

Låter perfekt!
Tror oxå att det måste bokas i vinter..så populärt som det är :)

Å Dennis... du MÅSTE ju kunna köra på Kinnekulle EN dag utan att vurpa :va P´åt igen bara :brinnerup

Bellis skrev:
Låter perfekt!
Tror oxå att det måste bokas i vinter..så populärt som det är :)

Å Dennis... du MÅSTE ju kunna köra på Kinnekulle EN dag utan att vurpa :va P´åt igen bara :brinnerup

Ok, får väl vika mig å göra ett nytt försök om jag måste!
...men den där banj****n försöker knäcka mig, det är jag säker på, han e OND :nicka

2old skrev:
Ok, får väl vika mig å göra ett nytt försök om jag måste!
...men den där banj****n försöker knäcka mig, det är jag säker på, han e OND :nicka
Kan knäcka även den bästa :)
HAN förresten, hur könsbestämmer man en racebana? :hihi

aRWe skrev:
Kan knäcka även den bästa :)
HAN förresten, hur könsbestämmer man en racebana? :hihi

Vem vill erkänna sig fått så mycke smörj av en tjej liksom... :va

aRWe skrev:

låter bra! Kul att inte bara nöta runt på Åsen...

2old skrev:
Vem vill erkänna sig fått så mycke smörj av en tjej liksom... :va

nää jag tycker att man får tokstryk av en kille.... Det känns ju bättre... Räcker med att tjejerna åker ifrån en ute på banan. Man ska ju inte få ont i kroppen av en till... :3freak

Arbetet är i full gång :tummenupp

Nu har jag en undran, vilket är att föredra:

Bankörning tillsammans med SMC, där det finns instruktörer som visar körteknik, teori mellan körpassen, försäkringen gäller på bana (förutsatt att man har helförsäkrat), dock tillåts inga oförsäkrade racehojar.

Egen anordnad bankörnig där man i princip kör på egen hand, där vi själva får ta hand om allting och där alla får köra, ingen försäkring gäller (eller kanske trafikförsäkringen)

Båda alternativen innebär lika mycket banåkning.

Och ni som är osäkra och inte vågar, jag säger det prova på det är inte alls så farligt.

aRWe skrev:

Bankörning tillsammans med SMC, där det finns instruktörer som visar körteknik, teori mellan körpassen, försäkringen gäller på bana (förutsatt att man har helförsäkrat), dock tillåts inga oförsäkrade racehojar.

Egen anordnad bankörnig där man i princip kör på egen hand, där vi själva får ta hand om allting och där alla får köra, ingen försäkring gäller (eller kanske trafikförsäkringen)

Och ni som är osäkra och inte vågar, jag säger det prova på det är inte alls så farligt.

Med instruktörer :tummenupp
Bra att någon håller lite koll och ger tips innan något händer.(man blir lätt ivrig) Sen om olyckan är framme är det bra att ha folk med lite rutin på detta ikring sig. Guld värt och min erfarenhet av dessa instruktörer från SMC är bara bra.

aRWe skrev:

En liten korrigering bara...

Försäkringen gäller även om du bara har trafikf. (ej if) Men då som vanligt bara om du kör på någon annan. Alltså inte för din egen hoj/utrustning.

Tror tyvärr att det blir många som trillar av om det inte får åkas med försäkrade hojar.. Men det är ju inte dumt med instruktörer... Eller så delar man upp det i grupper... En SMC och en för oförsäkrat... eller nått...

Det kommer att bli en bandag/kurv och bromsövningsdag tillsammans med SMC dock inte hellt fastställt vilket datum, men troligtvis på Gelleråsen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT