Lagring av information av ens internetleverantör

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Hej hej.
Har en snabb fråga bara.. har hört blandade saker om att en del internetleverantörer sparar vad man har skrivit och den information man har skickat över internet och sådär.. Har hört blandade saker från olika människor så tänkte bara kolla hur det ligger till.. jag har själv ingenting att dölja så för min del bryr jag mig inte.. jag hade en diskussion med en polare om det hela bara och han var stensäker på att ens information lagrades medans jag själv inte riktigt har trott det iallafall.. tack för hjälpen iallafall :)

Det som är på förslag är att alla ISP:er skall lagra IP och sessions-info om jag förstått det rätt, inte själva datan. Isf lär man kunna sätta upp feta FTP-servern där sen :tungan
Vilket får mig att tänka på en gammal klassiker ifrån en DC-hub där en snubbe kom in och ville ha åtkomst till APBs supersnabba warez-servrar. Killen testade och pinga, fick svarstid på under 1ms. IP-adressen var 127.0.0.1... :)

Det inget som är i bruk för tillfället iaf.

Det som är på förslag är att alla ISP:er skall lagra IP och sessions-info om jag förstått det rätt, inte själva datan. Isf lär man kunna sätta upp feta FTP-servern där sen :tungan
Vilket får mig att tänka på en gammal klassiker ifrån en DC-hub där en snubbe kom in och ville ha åtkomst till APBs supersnabba warez-servrar. Killen testade och pinga, fick svarstid på under 1ms. IP-adressen var 127.0.0.1... :)

Det inget som är i bruk för tillfället iaf.

Den kommer jag ihåg, underhållande, MEN den killen måste ha skämtat :D

Den kommer jag ihåg, underhållande, MEN den killen måste ha skämtat :D

Ja, man tycker det men jag vet fan inte alltså. När man läste den loggen så kändes som den killen kan ha varit just så korkad.. :D
Eller så var han en jävel på att driva med folk :)

Ja, man tycker det men jag vet fan inte alltså. När man läste den loggen så kändes som den killen kan ha varit just så korkad.. :D
Eller så var han en jävel på att driva med folk :)

Vad betyder det IP-nummret då?

Din ISP lagrar ingen data om dig egentligen.

MEN..

FRA har världens 5.e snabbaste dator och den använder dom inte för att spela Tetris på direkt. http://www.top500.org/lists/2007/11

Signalspaningsmaskin som heter duga. Där kan du räkna med att din kommunikation scannas av.

Edit: Skrev FOA istället för FRA

Last edited:
Fattar ändå inte riktigt det roliga. Han använde ett pingprogram som testade hur lång tid det tog att anropa den egna hd:n?

Ja, och han trodde att han pingade BBB.

Det är väl ungefär som att lura i ett barn att bilen/hojen är lika snabb som hastighetsmätaren går upp till.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back