Lagning av skinnställ

Gick med
2 May 2006
Ort
Växjö
Hoj
CBR 600RR -08
Har för andra säsongen ett av dom bättre Alpinestar ställen, men efter några avåkningar ser den nu inget vidare ut (spruckna sömmar och hål lite här och där). Kan inte lokalt (Växjö) hitta ngn som kan laga det. Har ngn tips om ett bra ställe som man kan skicka stället till?
Är det ngn som kan tipsa om vilka hela raceställ som är slitage tåligast i förhållande till pris, eller är det alltid priset som gäller?
/JM:confused:
 
Silvertejp:yoparty , fast du kanske menade nått seriösare?
 
adam dunlop skrev:
2357325 Har för andra säsongen ett av dom bättre Alpinestar ställen, men efter några avåkningar ser den nu inget vidare ut (spruckna sömmar och hål lite här och där). Kan inte lokalt (Växjö) hitta ngn som kan laga det. Har ngn tips om ett bra ställe som man kan skicka stället till?
Är det ngn som kan tipsa om vilka hela raceställ som är slitage tåligast i förhållande till pris, eller är det alltid priset som gäller?
/JM:confused:
Kolla med en "Marina". Brukar ha någon som jobbar med båtkapell o liknande. I Linköping finns Bil & Marin. Hör med dom. De gör mycket "skinn-jobb" till bil mm....
 
För seriös lagning skickar man stället till Tony'z Pr Look. Han håller till utanför Halmstad. Bättre finns inte.

/Joakim
 
Skomakaren

Det är väl bara att leta rätt på den lokala skomakaren.
De brukar väl ta åt sig diverse arbeten...

Har provat den lokala förmågan i Ludvika och han får väl godkänt.

/Tomas
 
Karhu skrev:
2357786 vilken summa pratar du då om?

Hade tänkt mig runt 10 papp.

adam dunlop skrev:
2359933 Hade tänkt mig runt 10 papp.

RST:s endelade ställ har duktigt lågt pris är det ngn som som använder det när dom vurpar och därmed har en åsikt om hållfastighet och sömmarnas kvalite?
 
Last edited:
adam dunlop skrev:
2357325 Har för andra säsongen ett av dom bättre Alpinestar ställen, men efter några avåkningar ser den nu inget vidare ut (spruckna sömmar och hål lite här och där). Kan inte lokalt (Växjö) hitta ngn som kan laga det. Har ngn tips om ett bra ställe som man kan skicka stället till?
Är det ngn som kan tipsa om vilka hela raceställ som är slitage tåligast i förhållande till pris, eller är det alltid priset som gäller?
/JM:confused:

Tjenixen, Tony´s pr look starx utan för Halmstad syr och lagar skinställ, han är superbra at ha med att göra! Numret finns hos eniro. :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top