Lagning av kåpor

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
en liten lätt
Hej skånepojkar. Inatt välte min hoj !!!!!!! FAN... jag skulle precis sälja den, det skulle tom komma ett par och kolla på den på fredag och nu är vänstra bakkåpan knäckt i bitar, backspegeln är totalt demolerad till 1000 små jätte irriterande bitar. Topkåpan är lite knäckt och fönstret är sprucket..

ursäkta svordomen men. KUK!!.. ALDRIG mer cykel med kåpor!

är det någon som har något tips om hur man kan laga kåpor ? nu tänker jag på bakkåpan där jag har hittat ett par stora bitar som borde gå att (limma??) ihop till ett skapligt resultat eller finns det någon bättre metod ?

tacksam för alla svar.

Kan fixa det åt dej men en lack kommer behövas efteråt.
Limma är ingen bra idé, men det klart den ska ju bara säljas... :)

det låter jätte bra ju. Vad skulle det kosta ? jag vet ju inte ens om det går men du skulle kanske kunna ta en titt och se om det ens är lönt ?

Kan du pussla 1000 glasbitar till en spegel också :tungan ? Nä jag var precis på lillemans och köpte en ny spegel för 620:- !!!

jonnep skrev:
det låter jätte bra ju. Vad skulle det kosta ? jag vet ju inte ens om det går men du skulle kanske kunna ta en titt och se om det ens är lönt ?

Kan du pussla 1000 glasbitar till en spegel också :tungan ? Nä jag var precis på lillemans och köpte en ny spegel för 620:- !!!

335 kr på MC-depån i Staffanstorp för en backspegel.
Skulle tippa på ca 100 kr på Anderbergs MC-skrot i Fleninge.

kurvmakaren! wow!! har du något telefonnummer dit ? dom kanske har kåpor också ?

jag hittade nummret, ska testa få tag på dom nu

Last edited:
jonnep skrev:
kurvmakaren! wow!! har du något telefonnummer dit ? dom kanske har kåpor också ?

jag hittade nummret, ska testa få tag på dom nu

Kåpor kan kanske finnas hos Anderbergs..

Annars skall jag se vad jag kan göra för att fixa en lagning av din kåpa.

Kurvmakaren skrev:
Kåpor kan kanske finnas hos Anderbergs..

Annars skall jag se vad jag kan göra för att fixa en lagning av din kåpa.

Det hade varit superschysst med bara ett par stöttande ord, men ett kåplagningsförsök hade ju varit guld värt. :) . Ska komma en kille imorrn och kolla på hojen, givetvis kommer jag aldrig få lika mycket som jag trott längre, hoppas bara att han överhuvudtaget ger maskineriet ett försök trots ett jätte hål i kåpan.

Ja var i kontakt med MC skroten men dom hade varken speglar eller kåpor. Lillemans ville ha lite över 5000:- för topkåpa + bakre sidokåpa, kanske inte jätte aktuellt när hela hojen är värd runt 25.

crazy martin skrev:
viste inte att zzr har ett fönster. måste vara en special model :lol

läs om, fzr :)

och jonne, trist som fan när du ska sälja den nu också så händer en sån sak speciellt första dagen du ens låter den stå ute mindre än ett dygn.. hoppas de löser sajj och snart får vi ut o sprätta igen, ska göra kedjebytet o bromsbelägg bytet imorrn ... kanske blir sprätt då?? är du ledig imorrn?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8