Lagligt att snacka obefogad skit om företag på forum?

Nu är det ju tom tillåtet att snacka skit om andra företags produkter i reklaminslag, så jag har känslan av att relerna håller på att luckras upp.

Grejjen är att lagen om yttrandefrihet inte gäller internetforum och bbs:er

Om nån skriver nåt dumt så är sh.com tvungen att lämna ut uppgifter om polis skulle vilja det... och det är innehavaren av siten som är ansvarig för innehållet!

Kolla på "butiksrescensioner". Något sådant är ju ovärderligt om man är vettig nog att tolka på rätt sätt.

http://www.happymtb.org/

Men man vill ju inte att Swedie ska bli uthängd. Vari består svårigheterna Swedie?

sgtpepper skrev:
Det står var och en helt fritt att säga att IKEA bygger fula möbler eller att AVAMC är världens sämsta MC-företag. Det kallas yttrandefrihet och är grundlagsskyddat.

Oves motor i Olofström ÄR världens sämsta Mc företag,

Jag trodde Rydbergs motor i kalmar var det sämsta Mc-företaget? Efter att dom föreslagit att jag skulle nikasila om cylindrarna i min RD500(som inte har nikasil-cylindrar) för 2750:- styck(11 papp totalt) så gav jag upp hoppet om dom.

korvgubbe skrev:
...Oj.... du är tuff.... Jättetuff! Jag skulle oxå vilja vara så tuff... Men jag vågar inte. För jag är rädd... Jätterädd. :rolleyes:

Det är inte så illa som det låter... Pratat med är närmare sanningen men då låter det inte lika som det gör på forumen. Ber om ursäkt om det tolkas som att jag är en tuffing. Det är nästan motsatsten. :brinnerup

Killawife skrev:
Jag trodde Rydbergs motor i kalmar var det sämsta Mc-företaget? Efter att dom föreslagit att jag skulle nikasila om cylindrarna i min RD500(som inte har nikasil-cylindrar) för 2750:- styck(11 papp totalt) så gav jag upp hoppet om dom.
Ähhh det kan ju inte vara sant va *garvar för mig själv"

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...