Lagligt att bränna pengar?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7422237.ab

"Två män på ett PR-företag, Per Eriksson och Thomas Mazetti, har skänkt pengarna som bränns – just för detta ändamål."

Tycker inte det har någon betydelse vem som skänkt pengarna. Korkat tilltag oavsett.

Vänta vänta vänta vänta!!

Är det ingen än jag som ser det humoristiska i det överstående:

Två MÄN har skänkt pengarna som bränns..

Vad är den feministiska vinklingen på att kvinnor bränner pengar som män har dragit ihop? Är vi inte plötsligt tillbaka på 50 talet?

Kan vi helt enkelt inte få se lite äkta siffror på skillnader mellan män och kvinnor? Speciellt inom yrken där det verkligen kan göra skillnad. T ex de som räknas som normalinkomsttagare?

Som tidigare chef har jag märkt att på löneförhandlingar tar kvinnor inte för sig en bråkdel av vad männen gör. Inte konstigt att man hamnar längre ner på stegen när man inte kräver lika mycket. Sen finns det svin som per automatik ger en kvinna lägre lön, men att det skall vara en regel ser jag som helt absurt.

Kan vi helt enkelt inte få se lite äkta siffror på skillnader mellan män och kvinnor? Speciellt inom yrken där det verkligen kan göra skillnad. T ex de som räknas som normalinkomsttagare?

Som tidigare chef har jag märkt att på löneförhandlingar tar kvinnor inte för sig en bråkdel av vad männen gör. Inte konstigt att man hamnar längre ner på stegen när man inte kräver lika mycket. Sen finns det svin som per automatik ger en kvinna lägre lön, men att det skall vara en regel ser jag som helt absurt.

:rofl

Vad är den feministiska vinklingen på att kvinnor bränner pengar som män har dragit ihop? Är vi inte plötsligt tillbaka på 50 talet?
:hihi

Klart är att FI fått enormt mycket mer uppmärksamhet genom detta, än de kunnat få om de köpt PR/reklam för samma summa. Frågan är som sagt om de vinner nå't på just denna sortens uppmärksamhet.

De salta snubbarna i Studio Total kanske kan skjuta till lite mer stålar för en uppföljande marknadsundersökning. Nej just det... de har ju redan fått vad de ville, och sitter förmodligen helt nöjda. No more cash for you, Gudrun.

Vinnarna i det här debaclet är definitivt Studio Total. "Den uppmärksamhet frågan om diskriminerade löner nu har fått kunde vi aldrig köpt", säger Per Eriksson cd på Studio Total. Byt ut "frågan om diskriminerande löner" mot "Studio Total" så kommer vi verkligheten närmare. Det sitter bevisligen ett gäng påhittiga personer på den byrån som på det här sättet fick ut en rejäl sommarhälsning till befintliga och presumtiva kunder.

Det är tur att de inte har något statligt partistöd som vi skattebetalare har betalat till....

Vad får man fram av det där?

De gjorde juh lixom inget "nytt".. Kvinnor bränner hundratusentals kronor i onödan varje år.. Iallafall min kvinna.:huvet

Skulle de få ännu högre lön skulle jag få panik - mer prydnadssaker, skor, skor, skor, kläder, skor, krukor, skor och annat skräp som de fyller ut boendet med..

HÅLL NERE KVINNORNAS LÖNER!

- "Min sambo får bara 70% av min lön..... ....Det är tur att hon har sin egen lön också!"

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park