Lager till R1 hjul

Vmax

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2004
Hoj
V-Max
Hej,
Är det någon som vet lagerbeteckningarna till R1:ans framhjul? Mama-yama tar hutlöst betalt för "orginal-lager"!

I nästan "alla" fall står beteckningen på sidan av lagret!

Köper du ett "orginal lager" får du säkerligen ett Koyo lager.

Går du till lagerfirma får du kanske också ett Koyo lager, skf kanske? Märket är saksamma.

Kolla efter beteckningen. Gå till nån firma som har lager. Ca 100-110:- st. lär det kosta.

Tack för svaren:)
Har köpt en tom R1-04 fälg till ett special bygge. Har således inga lager att kolla på.
Däremot var jag iväg till Momentum och bad dem slå i sina listor. Tydligen har mama-yama begåvat hjulen med unika lager(mätt mot axel och lagersäte fanns det inga "normala" lager att köpa).

Var således tvingad att gå iväg till MC-Varuhuset. Jag kan återigen konstatera att de är otroligt inkompetenta och dryga på reserdelsavdelningen. De påstod att lagren hade olika diameter på höger resp. vänster sida. Att fälgen jag tagit med var en specialfälg som inte matchade R1. Var tvungen att gå ut i butiken och jämföra med deras utställningshojar, själv läsa sprängskisserna, och till slut be service killarna att beställa lagren eftersom reservdels personalen inte klarade av det.
Om jag var mama-yama skulle jag starkt ifrågasätta deras lämplighet som "autoriserad återförsäljare".:mad:

Back