Lager i tryckplattan

• Thread starter Thread starter Johansson11
  • Start date Start date

Johansson11

Guest
Tjena någon här in som vet vilken storlek det ska va på lagret som sitter i tryckplattan på kawasaki zx6r 00

Hej! Nu bryter jag tyvärr mot Teknikforumets regler när jag kommer med en gissning men.....

Lagret till tryckplattan på Kawasaki zx6 J1 (00-01) Länk har
OEM nummer: 92045-1235 och
benämningen: BEARING-BALL,6001C3ML01

Så enligt benämningen så borde det vara ett lager i 6001 serien med ett C3 lagerspel.
6001 serien har en dimension på 12x28x8 Länk
Och går man in på CMSNL.com och söker på OEM nummret så får man också upp en bild på ett 6001 lager... Länk

Som sagt, bara en vild gissning! Någon som vet får bekräfta eller dementera :)

tackar för svaret:yoparty den dimensionen stämmer överens med det lagret som sitter i min nu. men ska där verkligen va ett sånt stort glapp mellan tryckstången och lagret. tryckstången är 10mm och lagret är 12mm inner dimension?

Man får gissa i teknikforumet, bara man (som du gör) anger det! Din gissning är ju dessutom kvalificerad.
Varenda "Voffo startar inte min hoj"-tråd skulle tex helt självdö om man inte fick göra gissningar.
Kör hårt.
/J
Hej! Nu bryter jag tyvärr mot Teknikforumets regler när jag kommer med en gissning men.....

Lagret till tryckplattan på Kawasaki zx6 J1 (00-01) Länk har
OEM nummer: 92045-1235 och
benämningen: BEARING-BALL,6001C3ML01

Så enligt benämningen så borde det vara ett lager i 6001 serien med ett C3 lagerspel.
6001 serien har en dimension på 12x28x8 Länk
Och går man in på CMSNL.com och söker på OEM nummret så får man också upp en bild på ett 6001 lager... Länk

Som sagt, bara en vild gissning! Någon som vet får bekräfta eller dementera :)

inte aning där satt ingen hylsa när jag rev ner den. ska googla lite som jag kan få fram någon sprängskiss

Nä där ska inte va någon hylsa. Inte någon som har tips annars va det kan va som rasslar när jag frikopplar med neutralen i.:va

Det jag har kollat är lameller, mellan stålskivorna så dom inte är skeva och kopplingskorgen ser inte farligt sliten ut heller så det va därför ja fundera på om det kan va lagret i tryckplattan för där är 2mm spelrum mellan lagret och tryckstången.

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort