Lagen SOPA - hur var det nu egentligen.......

Jag är jävligt emot SOPA, men helvete, den där gubben var bara jobbig att lyssna på och han borde ha tänkt igenom klippet mer istället för att tjata på om väldigt för mycket i väldigt för lång tid, ofta i för jobbigt varierande tempo.

Jag tankar inte och ska inte filma något bröllop eller gifta mig för den delen.. är det safe då?

Hur som, det var väl kanske inte den bästa presentationen men det har väl en poäng.

Måste man lyssna på en skäggig fruitcake bara för att förstå vad SOPA är? Har jag missat något :va

Måste man lyssna på en skäggig fruitcake bara för att förstå vad SOPA är? Har jag missat något :va

Näe, SOPA är bara det senaste steget i utvecklingen i "the land of the free"

Det ska stoppa terrorister och muslimer och är man inte för det så är man emot USA och Gud!

Jag tankar inte och ska inte filma något bröllop eller gifta mig för den delen.. är det safe då?

Safe då? nope, att endast länka till något upphovsrättat material kan sätta dig i skiten.
blir SOPA realitet i sin nuvarande form så verkar det som att både Facebook, YouTube och Google kommer bli stämda och nerstängda... men troligen är det "bara" små individer och mindre grupper vanliga människor som kommer gå efter, stora företag med miljarder av dollar är ju på deras sida...

Tyvärr kommer SOPA eller annat liknande verktyg att bli bestående på nätet i framtiden så länge vi har nuvarande regler med digital upphovsrätt. Vilken upphovsrättsinnehavare som tidigare klagat på Napster eller Piratebay, accepterar att det ligger mängder med klipp utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd på tex Youtube?

Skrämmande att tanken på detta förslag ens existerar.

Kinas förtryckar-regering och mest Sovjetunionen-älskande Kommunisterna's våtaste dröm... och så kommer förslagen från kapitalismens högborg USA och dess miljard-vinst-per-kvartal-företag.

DA FAQ!?

Skrämmande att tanken på detta förslag ens existerar.

Kinas förtryckar-regering och mest Sovjetunionen-älskande Kommunisterna's våtaste dröm... och så kommer förslagen från kapitalismens högborg USA och dess miljard-vinst-per-kvartal-företag.

DA FAQ!?

Landet där man övervakar sina medborgare dygnet runt för att dom ska vara fria.....

Those who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety deserve neither liberty nor safety ~Benjamin Franklin

Fast det verkar ju Amerikanarna glömmt....

1933358_700b.jpg

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...