lagd thunderace vad tror ni?

Du får ju med alla delar som behövs. Med lite spackel och lack på tanken så funkar den men köp Nazurros för 30 lök i stället så sparar du en massa besvär:)

Pris hos bilprovningen 2005;

Vägning 250:-
Ursprungskontroll 750:-
Första registreringsbesiktning 760:-

Totalt alltså 1760:- och bullerintyg behövs inte. Fahrzeugbrief och Abmeldebescheinigung für den Farzeughalter är papprena du skall få med. Jämför priset på mobile.de eller automarkt.de

Lycka till

peter R1 skrev:
2357510 Kolla på det här:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=38389

en zx9r 98 för 35k, bara åka upp till Gävle o hämta på momangen jue

das problem e väl med att jag ska först och främst ha vinterbil och sen ska jag på resa till indien i januari så pengarna lär försvinna ändå. tänkte bara om man kunde göra ett regält klipp fast så verkar det ju inte vara dock. den 98an hade inte suttit fel alls!

Perkidde skrev:
2357462 hade väl tänkt mig en 94-96 för att försäkringspremien e bra där omkring.. fast nyare e ju aldrig fel dock så ska ju stålara räcka till mycket.

Jag talar visserligen i egen sak men jag skulle avråda dig från zx9:an innan 98:a. Tung, seg och dålig växellåda. Däremot som peter R1 skriver, 35000 för den där zx9:an är ett bra pris!

Edit: jag såg din sista post efter jag skrev min :)

nazurro skrev:
2357523 Jag talar visserligen i egen sak men jag skulle avråda dig från zx9:an innan 98:a. Tung, seg och dålig växellåda. Däremot som peter R1 skriver, 35000 för den där zx9:an är ett bra pris!

Edit: jag såg din sista post efter jag skrev min :)

blir att bita i det sura äpplet då och hosta fram stålarna när det blir dax för en zx9r.. blir mer och mer säker på att jag vill ha en sån. verkar vara bra cycklar. några kända defekter?

hade det varit en r1 så hade den varit värd dom pengarna men en thunderrace känns inte så där jättekul.....

Det är en del jobb med den även om han skickar med delar och det lär ta ett tag innan du har fått den körbar och det är faktist redan augusti.

Spara pengarna och köp i vinter eller i vår i stället för så mycket åka kommer det antagligen inte bli, hörde för ett tag sedan att det var långa köer hos bilprovningne.

MVH Oskar

Perkidde skrev:
2357533 blir att bita i det sura äpplet då och hosta fram stålarna när det blir dax för en zx9r.. blir mer och mer säker på att jag vill ha en sån. verkar vara bra cycklar. några kända defekter?

Tror inte det finns några allvarliga kända defekter. Ett välvårdat exemplar är nog ett väldigt bra köp. Kolla de vanliga sakerna bara. Denna är ju dessutom en lågmilare som precis fått stora servicen med ventiljustering:

http://www.blocket.se/vi/8982620.htm?ca=14_s

Polaren som säljer sin. Jag kan rapportera att den ser ut som ny och låter härligt. Det finns många som skriver "I mycket fint skick.". Få av dessa är det. Denna ÄR i mycket fint skick.

nazurro skrev:
2357579 Tror inte det finns några allvarliga kända defekter. Ett välvårdat exemplar är nog ett väldigt bra köp. Kolla de vanliga sakerna bara. Denna är ju dessutom en lågmilare som precis fått stora servicen med ventiljustering:

http://www.blocket.se/vi/8982620.htm?ca=14_s

Polaren som säljer sin. Jag kan rapportera att den ser ut som ny och låter härligt. Det finns många som skriver "I mycket fint skick.". Få av dessa är det. Denna ÄR i mycket fint skick.

nä fan that does it! nästa år blir det en zx9r.. får köra runt på min oljesurplande fzr så länge.

Perkidde skrev:
2357133 schysst! ska försöka få tag på honom i morron då och snacka lite. nu sitter det ju på ett slip-on på den och bilprovningen har stängt nu så man kan inte snacka med dom heller. hittade inte riktigt på deras hemsida heller vad som gäller vid regbesiktning. vad hade du gett för den i det skicket den står?

fast han finns i varberg å inte i kungsbacka!!! 0340-677778 :tummenupp

lite OT till

ewook skrev:
2357414 OT:

Kan det vara Storbritanien som denne besiktningsnisse menade, och i detta fall Gibraltar? :tomten

He he he... Om det vore så väl. Han påstod att jänkarnas bas i Rota(Spanien) var Amerikansk mark, men detta visste han isåfall bättre än spanska ambassaden som blev ganska förvånade när jag berättde detta för dom.

Eller som besiktningsmannen sa på bred göteborgska... -Bas de naval, de e spanska för amerikansk mark:tungan

thunderace 30k

skulle aldrig ge 30k för den hojen , men du kanske är mekaniker, men som många andra säger i tråden lägg till några tusen så får du en fin hoj istället för att reparera thunderacen för många tusen till.

Inte en spänn mer än 10 kakor.

M.h.t allt jobb, ska det LÖNA sig att göra det själv, inte gå på ett ut mot att köpa en frisk och färdig Thunderace...
Dessutom KOMMER det otrevliga överraskningar på vägen...
Nya skivor kanske? Nya gaffelben? Bakram? osvosv detta är bara exempel, och varje post stavas 5 tusen kronor ungefär, med nedlagd tid och arbte samt inköp, väntan osv
Ska man sedan värdera utebliven åktid gentemot att ha köpt en färdig hoj... så, nej, 30, 25 eller vilken summa som helst om man inte har kontakter på delar, resurser i verkstad osv är ett vågspel.

OCH: observera... ta ramnumret, faxa till respektive polismyndighet och kolla att den inte är

a: skrotad. (då blir det svårt att få in den igen)
b: stulen eller nåt annat knas.

Så stalltips: Glöm den hojen.

Dr.Bike skrev:
2361121 Inte en spänn mer än 10 kakor.

M.h.t allt jobb, ska det LÖNA sig att göra det själv, inte gå på ett ut mot att köpa en frisk och färdig Thunderace...
Dessutom KOMMER det otrevliga överraskningar på vägen...
Nya skivor kanske? Nya gaffelben? Bakram? osvosv detta är bara exempel, och varje post stavas 5 tusen kronor ungefär, med nedlagd tid och arbte samt inköp, väntan osv
Ska man sedan värdera utebliven åktid gentemot att ha köpt en färdig hoj... så, nej, 30, 25 eller vilken summa som helst om man inte har kontakter på delar, resurser i verkstad osv är ett vågspel.

OCH: observera... ta ramnumret, faxa till respektive polismyndighet och kolla att den inte är

a: skrotad. (då blir det svårt att få in den igen)
b: stulen eller nåt annat knas.

Så stalltips: Glöm den hojen.

det e lugnt! den e redan glömd. det var verkligen stundens ingivelse och den e förbi nu. hade gärna köpt dom olika hojarna jag blivit erbjuden nu men det får bli nästa år efter resa och vinterbil.

Perkidde skrev:
2361665 det e lugnt! den e redan glömd. det var verkligen stundens ingivelse och den e förbi nu. hade gärna köpt dom olika hojarna jag blivit erbjuden nu men det får bli nästa år efter resa och vinterbil.

Skönt att höra. Jag vet själv hur febrig man kan bli... Man ser bara möjligheter!! :lol

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT