lagd thunderace vad tror ni?

Perkidde

Evil mekes good karma
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
retta -99 och miniretta -04
bifogar här lite bilder på hojen jag var o kollade på idag och det ser väl inte allt för kul ut. han vill ha 30 lök för den som den står och då följer det även med kåpor och allt för att få den i bra skick igen. dock ingen tank. sen så är den ju tyskreggad och inreggningen måste jag själv stå för. är dom väldigt gnälliga på besiktningen om man kommer in med ett slip-on? ska provköra den i morron och komma med mitt bud så att säga. det e antingen en 00 eller 01 för han visste inte riktigt för han hade inte papprena framför sig.

Bifogat

• yam 1.JPG
    yam 1.JPG
    131.7 KB · Visningar: 150
  • yam 2.JPG
    yam 2.JPG
    138.9 KB · Visningar: 197
  • yam 3.JPG
    yam 3.JPG
    128 KB · Visningar: 140
Finns väl mycket bättre maskiner för de pengarna? Om du nu inte gillar överaskingar och att skruva iaf.

Ismannen skrev:
2357073 Såg inte kul ut det där..
Ska nog vara extremt billig om man ska köpa den.

han vill ha 30k för den men jag funderar på att försöka få ner den till 25 iaf. e det bara kåpor o så med till så kan det ju vara värt det.

FireSalle skrev:
2357061 Finns väl mycket bättre maskiner för de pengarna? Om du nu inte gillar överaskingar och att skruva iaf.

överaskningar??

Last edited:
Perkidde skrev:
2357080 han vill ha 30k för den men jag funderar på att försöka få ner den till 25 iaf. e det bara kåpor o så med till så kan det ju vara värt det.

Jo, men det kostar väl en bra slant o regga in den här i sverige med..

Ismannen skrev:
2357086
Perkidde skrev:
2357080

e det inte som på bilar då att det går på en 1300 bagis typ? ska ringa till sbp nu med en gång och höra..

edit: enligt en hemsida som jag googlade fram går det på ungefär 1800 med vägning.

Last edited:
Ismannen skrev:
2357086
Perkidde skrev:
2357080 han vill ha 30k för den men jag funderar på att försöka få ner den till 25 iaf. e det bara kåpor o så med till så kan det ju vara värt det.

Kostar ca 1600-2000 att regga en bil iaf, är väl samma för hoj kan jag tro. Men det förutsätter att hojmodellen redan finns i swe annars kan det va jobbgt.

Import

Jag vill höja en varningens finger för att försöka registreringsbesiktiga, speciellt när det gäller hoj. Det har kommit många nya regler för det sen årsskiftet och :kulspruta BILPROVNINGEN är väldigt noga med att följa dessa till punkt och pricka...

Jag har varit med om besiktningsmän som påstår att landbitar i Spanien inte egentligen tillhör Spanien utan USA?!?!?!

Om du ska göra det så kolla att alla orginalpapper finns på hojen, samt att den inte är extrautrustad, dvs ej orginal prylar på den så som effektsystem, drevning, däck osv osv. Kolla även att det finns godkända bullerintyg ifrån TUV (TYV) ((DEKRA))..

Om du vill ha mer hjälp med detta så kontakt Vincents bikeshop i kungsbacka, han vet grymt mycket om sånt där..

Sen är väl 30 lök :tuttar för en kraschad hoj ifrån 00 ganska mycket, sånna slänger dom efter en i Tyskland...

Mikeyboomboom skrev:
2357122 Jag vill höja en varningens finger för att försöka registreringsbesiktiga, speciellt när det gäller hoj. Det har kommit många nya regler för det sen årsskiftet och :kulspruta BILPROVNINGEN är väldigt noga med att följa dessa till punkt och pricka...

Jag har varit med om besiktningsmän som påstår att landbitar i Spanien inte egentligen tillhör Spanien utan USA?!?!?!

Om du ska göra det så kolla att alla orginalpapper finns på hojen, samt att den inte är extrautrustad, dvs ej orginal prylar på den så som effektsystem, drevning, däck osv osv. Kolla även att det finns godkända bullerintyg ifrån TUV (TYV) ((DEKRA))..

Om du vill ha mer hjälp med detta så kontakt Vincents bikeshop i kungsbacka, han vet grymt mycket om sånt där..

Sen är väl 30 lök :tuttar för en kraschad hoj ifrån 00 ganska mycket, sånna slänger dom efter en i Tyskland...

schysst! ska försöka få tag på honom i morron då och snacka lite. nu sitter det ju på ett slip-on på den och bilprovningen har stängt nu så man kan inte snacka med dom heller. hittade inte riktigt på deras hemsida heller vad som gäller vid regbesiktning. vad hade du gett för den i det skicket den står?

Största problemet jag ser med den där prylen e att instrumenteringen och toppkåpa e trasig, Kostar satan att repa, skulle inte gett 30

Nja, några 30 lökar lär han nog inte få av NÅGON, lite väl optimistiskt tror jag,
killen ska nog vara väldigt nöjd om han får 20 i det skicket, sen ska den reggas in med, inte helt gratis, jag själv skulle nog gett han ett bud på 18k och om det är en hoj jag verkligen skulle viljat ha så upp till 20-22k men sen STOPP, kolla blocket, du får bättre/modernare hoj för dom pengarna.

Du behöver inte vara desperat för det finns mängder av hojar på annons, killen med thunderacen lever nog lite i en drömvärld

Min zx9r 00 utt 01 fick jag ut 53k för men då var den hyfsat bruksskick minst sagt, enda ägaren svensksåld, full servicebok, akra helsystem kn diodblinker runt om vita mätare, tailguard tonat glas medföljde lås depåstöd mm.

Chii skrev:
2357151 Största problemet jag ser med den där prylen e att instrumenteringen och toppkåpa e trasig, Kostar satan att repa, skulle inte gett 30

jo men alla kåpor som e paj och allt följer med för dom har plockat dom sakerna på en annan hoj tydligen. så den går att få till i "bra" skick igen så att säga.

För de pengarna får du en tidig CBR 900 upp till 95, en GSXR 750 96-97 eller varför inte en CBR 600?

Köp inte den hojen, du kommer att göra en brakförlust på den.

peter R1 skrev:
2357174 Nja, några 30 lökar lär han nog inte få av NÅGON, lite väl optimistiskt tror jag,
killen ska nog vara väldigt nöjd om han får 20 i det skicket, sen ska den reggas in med, inte helt gratis, jag själv skulle nog gett han ett bud på 18k och om det är en hoj jag verkligen skulle viljat ha så upp till 20-22k men sen STOPP, kolla blocket, du får bättre/modernare hoj för dom pengarna.

Du behöver inte vara desperat för det finns mängder av hojar på annons, killen med thunderacen lever nog lite i en drömvärld

Min zx9r 00 utt 01 fick jag ut 53k för men då var den hyfsat bruksskick minst sagt, enda ägaren svensksåld, full servicebok, akra helsystem kn diodblinker runt om vita mätare, tailguard tonat glas medföljde lås depåstöd mm.

nae hade det inte varit för att det tillkommer massa kåpor o så så att jag kan få den helt återställd så vore 30 lök regält att ta i.. får lägga ett bud på 20 i morron om den går riktigt bra och att det är rätt lätt att få den till att bli inreggad i sverige. detta är dessutom en affär jag köper av och inte bara en privatperson.

Perkidde skrev:
2357190 nae hade det inte varit för att det tillkommer massa kåpor o så så att jag kan få den helt återställd så vore 30 lök regält att ta i.. får lägga ett bud på 20 i morron om den går riktigt bra och att det är rätt lätt att få den till att bli inreggad i sverige. detta är dessutom en affär jag köper av och inte bara en privatperson.

Köp min istället! PM:a om du är intresserad. Hojen finns i Linköping och är i mycket bra skick och har bara gått 2800 mil. Fixa släp, kom och hämta så får du mycket bra pris. Ulricehamn är ju inte världens ände :)

Du ser hojen på min nuvarande avatar.

OT:
Mikeyboomboom skrev:
2357122

Kan det vara Storbritanien som denne besiktningsnisse menade, och i detta fall Gibraltar? :tomten

nazurro skrev:
2357400 Köp min istället! PM:a om du är intresserad. Hojen finns i Linköping och är i mycket bra skick och har bara gått 2800 mil. Fixa släp, kom och hämta så får du mycket bra pris. Ulricehamn är ju inte världens ände :)

Du ser hojen på min nuvarande avatar.

egentligen e jag väl mer ute efter en zx9r och denna "snubblade" jag på liksom så att säga. stundens ingivelse e inte bra att följa..

Perkidde skrev:
2357417 egentligen e jag väl mer ute efter en zx9r och denna "snubblade" jag på liksom så att säga. stundens ingivelse e inte bra att följa..

Jag förstår! Var själv ute efter en ZX9:a i våras men köpte en Thunderace istället för att de var billigare att köpa, försäkra och möjligtvis lite snällare körda. Men ZX9:an är förstås rejält mycket sportigare, lättare och bättre markfrigång. Förutsatt att du väljer 98:a eller nyare förstås. Betydligt klenare motor dock, i mellanregistret dvs.

nazurro skrev:
2357439 Jag förstår! Var själv ute efter en ZX9:a i våras men köpte en Thunderace istället för att de var billigare att köpa, försäkra och möjligtvis lite snällare körda. Men ZX9:an är förstås rejält mycket sportigare, lättare och bättre markfrigång. Förutsatt att du väljer 98:a eller nyare förstås. Betydligt klenare motor dock, i mellanregistret dvs.

hade väl tänkt mig en 94-96 för att försäkringspremien e bra där omkring.. fast nyare e ju aldrig fel dock så ska ju stålara räcka till mycket.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT