Lagar och förordningar vid hyra av garage?

frallan81 skrev:
ett tips bara köp en toyota starlet eller en gammal fiat 600 kaross eller nåt sånt... fråga dom vad dom räknar som bil osså. måste den funka? :va

En polare hade en Auto bianci, typ 1.3m lång och en dick bred, hade varit perfekt att ställa på tvären längst in. Kan inte tänka mej att där står att det måste vara en fungerande bil i stadgarna.

scud skrev:
Helt fel. Dock skrev ju jag liknande saker i mitt inlägg ovanför. Men det är bara i hemmet man har denna rätt. Om du inte bor i garaget har du alltså inte rätt att slänga ut nån efter att innan ha uppmanat personen att gå. Och nej, det räcker inte med att slänga dit en sovsäck :)

Här är hela lagtexten!!

Rätt till nödvärn föreligger mot:
Ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom,
den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtas på bar gärning,
den som olovligen trängt in i eller försöker tränga in i rum, hus, gård eller fartyg eller den som vägrar att lämna en bostad efter tillsägelse. Lag (1994:458).

Mjukis:
Får man fråga i vilket område du bor? Jag är uppvuxen i V-vik och var med i Törnros MC ett tag.

Rasorblade skrev:
Mjukis:
Får man fråga i vilket område du bor? Jag är uppvuxen i V-vik och var med i Törnros MC ett tag.

Björklundsgatan, ligger ovanför 3-Tbutiken typ... Va oxå med i Törnros men det hände ju inte ett du i klubben, en bingorunda om året typ va väl det ända. :tomten

Jobbigt att för dig att du är med i en bostadsrättsförening. I regel brukar det förekomma innavel i sådana. Min morfar har brecis flyttat ifrån ett efter att de aldrig gav sig om att hans garage som han byggt själv (med fin träport o en massa gjutjärn) inte såg ut som alla andras d.v.s en plastport som viks på mitten. Fan att folk orkar bry sig.

Om det nu måste stå en bil där, gå o köp en skitliten bil typ Fiat 500, se bild nedan, på en skrot för 1000:- och ställ där.

Fiat%20500.jpg

mjukis skrev:
Björklundsgatan, ligger ovanför 3-Tbutiken typ... Va oxå med i Törnros men det hände ju inte ett du i klubben, en bingorunda om året typ va väl det ända. :tomten

Fast när jag var med så gjorde vi en hel del: hemliga resan, åkte på hojmässan i Misterhult, onsdagskörning, biljardtävling, grill etc. Kommer ihåg en hojsemester upp till Smögen, vi var nog ett 7-8 hojar. "Den gamla goda tiden"

Men som sagt det var ett tag sedan jag var med i Törnos. (-97)

Rasorblade skrev:
Fast när jag var med så gjorde vi en hel del: hemliga resan, åkte på hojmässan i Misterhult, onsdagskörning, biljardtävling, grill etc. Kommer ihåg en hojsemester upp till Smögen, vi var nog ett 7-8 hojar. "Den gamla goda tiden"

Men som sagt det var ett tag sedan jag var med i Törnos. (-97)

Ok, Vad heter du? Kanske vet vem du är.. västervik är ju inte såå stort :D

Put skrev:
Hur har det gått då? vet veta hur d va på årsmötet osv...

Dum som ja e så sket ja i årsmötet eftersom jag, efter att ha läst igenom stadgarna och kontraktet, nu vet att ja har allt på min sida.

Dock är det inte ok att göra större reperationer ur brandrisksynpunkt enl räddningstjänsten eller vilka det är som bestämmer det.

Får iaf ha hojen där! :banana

:fyllisar wiii va bra då... men att andra cyklar e där inne då???
lr ska du bara visa ditt :arsele om han/dom kommer igen??

mjukis skrev:
Ok, Vad heter du? Kanske vet vem du är.. västervik är ju inte såå stort :D

Första bokstaven i förnamnet är K och sista är i :hihi

Och själv då? Din bild är lite förvrängd med photoshop eller!? :hihi :rofl :lol :D

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...