Lagade precis kylet med kemisk metall, är jag efterbliven?

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Jag lyckades idag med konststycket att göra ett stort hål i mitt kyl. Stort som en M8 mutter, format som en M8 mutter. Ganska djupt.

Kommer förmodligen från tutan, som sitter precis framför kylet med en M8 mutter ilsket pekandes mot kylet.

Hålet blev förmodligen till när jag släppte ner hojen från min provisoriska bakhjulslyft.

Iallafall, jag ska köra bankörning imorgon och var tvungen att fixa detta.
Hittade kemisk metall hemma i garaget som jag finurligt fyllde hålet med. Kletade på bra jävla mycket, runt om och sådär så att det ser riktigt klåparaktigt ut :crash

Nu ser det iallafall förjävligt ut men det är tätt. Frågan är hur länge.

Har någon testat detta innan?
Det verkar ju som att metallen får riktigt bra fäste då den är nerkletad i luftkanalerna i kylet, runtom hålet.

Tar med lite extra kemisk metall imorgon för säkerhetsskull :crash

Som du nämner så är ju frågan hur länge det håller tätt...

Om jag hade varit i din sits hade jag nog tömt ut kylvätskan ur kylsystemet och ersatt med enbart vatten. Kan tänka mig hur poppis du blir på bandagen då/om din lagning går sönder och du skvätter ut glykolvatten över hela banan...

borde funka fint, vet att en del firmor lagar kyl till cross/enduro med kemisk metall så det bör ju hålla ett tag i alla fall.

Du kan väl förvarna här om vilka bandagar du skall åka på med det där lökmekket så att jag kan se till att inte hamna i samma grupp åtminstonde:7peta:7peta

Provat samma sak med min kylare, släppte efter några rundor då det är svårt att få det att bita ordentligt pga all kletig glykol. Nu har jag fått den svetsad så den är som ny igen :)

Har en sån lagning på en bil, fick ett stenskott rakt in i kylet som slog hål XD.
kemisk metall ar hållt tätt i 2 år nu iaf.

jag lagade kylarn på min bil med kemiskmetall å de höll 5000mil.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard