Laga tutknappen

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Okej, Nu får ni vara snälla då det är mitt första "mekinlägg".

Jag har haft av tutknappen på min hoj. Den blev avbruten utåt och den lilla plastsprinten gick av.

Lämnat in den på vinterförvaring och de har nu gett mig ett pris på att byta hela knappsatsen på ca 1800:-. Nu är frågan.

1. Var, hur och går det att hitta en begagnad del som passar min hoj (Suzuki GSX1250FA 2010) på nått sånt här?
2. Hur svårt kan det vara att fixa monteringen själv?

Envis som jag är så är jag ju sugen på att försöka bara för att lära mig men vet inte om det är ett "bra första jobb" :gnissla så tips tages emot ödmjukt och tacksamt.

Not: Eftersom jag precis lärt mig att det inte heter mojäng utan spärrskaft med 36 mm hylsa för att spänna kedjan så behöver jag hjälp på låg bas nivå.
 
Sitter inte tut-knappen på vänster sida? Annars är ebay din vän...
 
Sitter inte tut-knappen på vänster sida? Annars är ebay din vän...

Jo, den sitter till vänster på min hoj. Är dessa länkade för höger? den andra länken ser bakvänd ut i placering av knapparna i alla fall.
Under tutknappen ska blinkersknappen sitta och ovanför är helljuset.
Letar lite då och ser om jag lyckas hitta någon som ser ut som min. Kan det inte vara så att de har ändrat mellan årsmodeller också och att det är därför de ser olika ut? Låter risky i mina öron att det ska passa?
 
Jo, den sitter till vänster på min hoj. Är dessa länkade för höger? den andra länken ser bakvänd ut i placering av knapparna i alla fall.
Under tutknappen ska blinkersknappen sitta och ovanför är helljuset.
Letar lite då och ser om jag lyckas hitta någon som ser ut som min. Kan det inte vara så att de har ändrat mellan årsmodeller också och att det är därför de ser olika ut? Låter risky i mina öron att det ska passa?

Med tanke på ditt svar så borde du nog låta affären sköta mekandet ändå :tummenupp
Lr så ringeru RekordLarzon som säkert hjälper dig över en kopp "kaffe" :)
 
Har Aryey bytt länkar? För nu ser det rätt ut! Dvs att det är vänster som visas nu..
Sen om det passar vet jag inte..
 
Sitter inte tut-knappen på vänster sida? Annars är ebay din vän...

Fixat nu..

Dom hade vänt dom så konstigt så det blev lite fel för mig!

Btw: om man tittar på utförandet så skulle jag inte bli helt förvånad om samma intrument passar till gsxr-modellerna med då de ser exakt likadana ut.
 
Ser ut som den på Gsx1400 med är nog samma på en massa modeller
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top