Laga skinnställ

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Hoj
TZ 250 -99
Halloj jag körde och vurpade på knutstorp i helgen med ett lånat skinnställ... undrar därför om det finns ngn som vet var man kan laga och fräscha upp ställ för rimliga pengar eller om jag helt enkelt ska krypa till korset och köpa mig ett för stort ställ??
HJÄLP!!

Jag lämnade in mitt trasiga ställ på AE tech i stockholm
tel: 08-600 28 05
Bra priser tycker jag och knappt märkbart att det är lagat!

Kanske lite långt bort för din del om du bor i lund.

Best of the best!

Snacka med den här killen:

Tony Eriksson

0346-44099

Ligger i Ugglarp, en liten bit norr om Halmstad....

Det är han som syr och tråcklar åt i princip hela Weidec-cirkusen!

:tummenupp

Re: Best of the best!

XENOMORF skrev:
Snacka med den här killen:

Tony Eriksson

0346-44099

Ligger i Ugglarp, en liten bit norr om Halmstad....

Det är han som syr och tråcklar åt i princip hela Weidec-cirkusen!

:tummenupp

Mitt ställ är lagat och uppiffat av Tony ( http://www.realsoftware.se/tonyzprlook/html/ )

Bild:
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?s=&postid=237509

Kvaliteten är ruggigt bra och överkomligt för oss dödliga också, alltså även de som bara kör på gatan.

/A

:bow Nu har jag mailat Tony, så får vi hoppas han kan ge mig ett vettigt bud..

Tack för hjälpen! :hej

När jag ringde runt bland skomakare i Malmö blev jag tippsad att kontakta Dalaplans Skomakeri & Skrädderi på Ystadsvägen 12A, tel 040-83753.

Det märktes att han visste vad han pratade om vad gäller skinnställ för att de ska vara (förbli) godkända för racing.
På mitt skinnställ bytte han stora dragkedjan framtill samt fixade ett antal småskavanker för 500 spänn!
Väl utfört arbete, snabbt (2 dagar) och prisvärt.

Jofama fixar också skinnställ. Lagade axeln, puckeln + lite annat för 1200:- med riktigt bra resultat.

crallan skrev:
:bow Nu har jag mailat Tony, så får vi hoppas han kan ge mig ett vettigt bud..

Tack för hjälpen! :hej

Hoppas du lämnade ditt telefonummer, har lite problem med servern fnv. Tänk på att han har mycket att göra, samt att han har semester denna veckan. Men om du vill ha en lagning som blir bra är det värt att vänta. Har orginal skinn/färger till nästan alla skinnställ.

Zilversurfer skrev:
Hoppas du lämnade ditt telefonummer, har lite problem med servern fnv. Tänk på att han har mycket att göra, samt att han har semester denna veckan. Men om du vill ha en lagning som blir bra är det värt att vänta. Har orginal skinn/färger till nästan alla skinnställ.
Bra att du är hjälpsam surfer, men kolla datumet för Crallans inlägg: 26-08-2003!!! :brinnerup

Men någon annan med aktuellt behov kanske har nytta av att veta det?

crallan skrev:
Klotade på Falkenberg igår, så nu är det hög tid igen, Dalaplan säger ni... :näsblod
Jag beklagar vurpan. Hoppas du klarade dig bättre än skinnstället...

Hänvisa till sporthoj.com och hälsa från mig, vetja! Kanske kan vi få ännu bättre deal/service om de märker att många hittar dem via Sporthoj.com?

Återkom med feedback senare!

Tokas skrev:
När jag ringde runt bland skomakare i Malmö blev jag tippsad att kontakta Dalaplans Skomakeri & Skrädderi på Ystadsvägen 12A, tel 040-83753.

Det märktes att han visste vad han pratade om vad gäller skinnställ för att de ska vara (förbli) godkända för racing.
På mitt skinnställ bytte han stora dragkedjan framtill samt fixade ett antal småskavanker för 500 spänn!
Väl utfört arbete, snabbt (2 dagar) och prisvärt.

Förlåt, nu lyfter jag en tokgammal tråd. Men jag har ett skinnställ som behöver lite omsorg, även om det inte känns lönt att skicka upp det till nämnde Tony. Dalaplans Skomakeri & Skrädderi verkar ha bytt namn nu och dessutom verkar det vara stört omöjligt att få svar när man ringer dit. Är det någon som har fler tips på ställen där man kan få hjälp i dessa trakterna (Malmö-Lund)?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back