Andreas318
Ny medlem
Återigen... Som alltid... Söker jag er lärdom
Skulle byta olja nu på nya tillskottet, en VN800 classic. Visste att denne rackare skulle dras med 20Nm, men drog lite extra... en gång till lite extra... Vafan oljan vill man inte tappa på vägen!... Lite extra... knak-klick-knak
En momentnyckel på Jula kostar lite drygt 300, den här jäkla pluggen kostar 300
Klantröv!
Jaja, lärdomspengar är dom bästa att spendera, MEN till det trixiga... Vill mer än väldigt gärna kunna bruka hojen nu till den 26'e iom Start2Ride på Gillinge. Har även besiktning nu på fredag... Denna lilla rackare har en leveranstid som gör mig tveksam! Tydligen lagerför man inte dessa på en 20 år gammal hoj
Finns det något hållbart sätt att laga dessa? Det är ju då aluminium. Typ lim, hur trivs det i olja? Löses/frätes det upp? Finns det några andra grejer man kan laga med?
Om det fortfarande finns risk till att den är försvagad efter det att den är lagad så väntar jag hellre på en ny dock, vill inte riskera något...
Någon som har en idé?




Skulle byta olja nu på nya tillskottet, en VN800 classic. Visste att denne rackare skulle dras med 20Nm, men drog lite extra... en gång till lite extra... Vafan oljan vill man inte tappa på vägen!... Lite extra... knak-klick-knak


En momentnyckel på Jula kostar lite drygt 300, den här jäkla pluggen kostar 300

Jaja, lärdomspengar är dom bästa att spendera, MEN till det trixiga... Vill mer än väldigt gärna kunna bruka hojen nu till den 26'e iom Start2Ride på Gillinge. Har även besiktning nu på fredag... Denna lilla rackare har en leveranstid som gör mig tveksam! Tydligen lagerför man inte dessa på en 20 år gammal hoj

Finns det något hållbart sätt att laga dessa? Det är ju då aluminium. Typ lim, hur trivs det i olja? Löses/frätes det upp? Finns det några andra grejer man kan laga med?

Om det fortfarande finns risk till att den är försvagad efter det att den är lagad så väntar jag hellre på en ny dock, vill inte riskera något...
Någon som har en idé?



