Laga nyckel?

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
ImageUploadedByTapatalk1367672969.209102.jpg
Kan man laga nycklar eller måste man beställa nytt från Honda, och i så fall hur lång tid kan det ta?

*borde stannat i sängen idag*

Är det enda nyckeln du har kvar? En nyckelhandlare kan göra en kopia ganska enkelt om den är hel vill säga, vet inte vad det kostart från Honda dock?

Även om den är av kan man göra en kopia av den, såvida inte huvudet innehåller ett chip eller annat elektroniskt skit, men den ser inte ut att göra det av bilden att döma. :-)

Även om den är av kan man göra en kopia av den, såvida inte huvudet innehåller ett chip eller annat elektroniskt skit, men den ser inte ut att göra det av bilden att döma. :-)

Stämmer att det förmodligen inte är chip i den, inte för storleken utan för att den är till en 929 och jag har för mig att HISS blev standard hos Honda 2005, då var det alltså CBR1000 som gällde, vissa modeller fick HISS tidigare men jag tror inte att 929:an hade det.

Så Anna, testa en nyckelmakare.

Då det är min gamla 929 det handlar om kan jag meddela att det är HISS på den. Så det är chip i nyckeln.

Då borde snabblösningen vara att göra en kopia på nyckel samt att ha det som är kvar av den trasiga tillräckligt nära tändlåset så att startspärren blir nöjd också. Sedan bara att vänta på en "riktig" från Honda.

Skall iofs finnas nyckelmakare som skaffat sig hokuspokusgrejor som kan kopiera startspärrskoden från nyckeln också.

Edit: Länk till annan tråd
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?233268-Kopiera-bilnyckel-med-startsp%E4rr-%28varning%29

Last edited:
Jag hade extranycklar. Problemet är dock att jag just flyttat och har 42 ouppackade flyttkartonger som flyttfirman dessutom inte märkt upp att leta igenom. Efter att jag rafsat igenom alla kunde jag iallafall konstatera att extranycklarna fanns på en helt annan plats. :huvet
Nån som vet vad som krävs för att man ska bli beviljad en personlig assistent?? :gnissla

Ta och åk ner till Skomakaren så gör han en kopia på den på minuten.
Har räddat mig en gång när jag bröt av nyckeln helt till mopeden.
Sen tejpar du fast den nya nyckeln på den gamla så kan du iaf köra under tiden du skaffar en riktig.

Spelar ingen roll, du lär uppfylla de kraven.
*Oljan.. kedjan,, batteriet.. däcket.. och nu nyckeln...*

Anna får gno mycket när hon ska återgälda alla tjänster :brynad

Tipset om sko/nyckelmakaren och ha gamla nyckelhuvudet nära tändlåset är helrätt :hej
(extra nyckelring typ)

HISS kom 2001.
Gå till en riktig låssmed så fixar han den...inte en sån där du inte går till med dina skor ;-)

PlumsAnna, GrusAnna och nu NyckelAnna, när ska denna trend äntligen få ett slut?

Beställer man en nyckel från en återförsäljare,så är leveranstiden ca 2-3 dagar.
Priset för nyckeln är ca 300kr.Beroende vart i landet man bor.
Exempel : Göteborg: 330 kr Borås: 290kr.
När man hämtar nyckeln så beställer man en tid för kodning av den nya nyckeln.
Sen åker man till en låssmed och slipar den nya nyckeln.Pris : 90-150 kr.
Sen åker man till Honda med hojen,den andre orginalnyckeln och den slipade nyckeln.
Kodningen tar max 10 min och kostar ca 300kr.

Min andre nyckel försvann spårlöst förra året :gråta :hihi

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back