Ska ha mig en lite träff ikväll med min framtida fru
Har 2 portionsstora(+) regnbågar som jag tänkte ordna till!
Ramlade över nedanstående text som låter rätt enkelt och väldigt gott, men har lite frågor runt de i allmänhet!
Rensa bågen och grydda rikligt med salt, färsk dill och citronpeppar, lägg den på ett stort folieark.
Koka potatis så att de blir halvfärdiga, skiva de sedan och lägg runt bågen.
Ta lite lite rödlök, sparris, citron eller vad du gillar och lägg över fisken och potatisen.
Sen tar du en eller två korvar med persiljesmör och skivar över allt, vik ihop paketet och lägg på grillen ca 25min.
Frågor:
(Fisken e rensad o klar ,har varit fryst)
Texten behandlar ju en grillad version, jag kommer göra i ugn, blir de typ 200grader o 25-30min?
Man ska ju tydligen bara "slänga" ihop lite av varje o lägga de runt fisken, hur pass ska man passa sig från skinnet/fjället?
Mer tips på ingredienser att blanda till förutom "Ta lite lite rödlök, sparris, citron eller vad du gillar " ?!
eftersom jag har 2 bågar
så kan man ju prova 2 blandningar.?
Känns som det saknas någon form av sås till detta, vilken ska man köpa?
Rött vin går ju bort, vilken typ av vitt ska man satsa på?
tack på framhjul!

Har 2 portionsstora(+) regnbågar som jag tänkte ordna till!
Ramlade över nedanstående text som låter rätt enkelt och väldigt gott, men har lite frågor runt de i allmänhet!
Rensa bågen och grydda rikligt med salt, färsk dill och citronpeppar, lägg den på ett stort folieark.
Koka potatis så att de blir halvfärdiga, skiva de sedan och lägg runt bågen.
Ta lite lite rödlök, sparris, citron eller vad du gillar och lägg över fisken och potatisen.
Sen tar du en eller två korvar med persiljesmör och skivar över allt, vik ihop paketet och lägg på grillen ca 25min.
Frågor:
(Fisken e rensad o klar ,har varit fryst)
Texten behandlar ju en grillad version, jag kommer göra i ugn, blir de typ 200grader o 25-30min?
Man ska ju tydligen bara "slänga" ihop lite av varje o lägga de runt fisken, hur pass ska man passa sig från skinnet/fjället?
Mer tips på ingredienser att blanda till förutom "Ta lite lite rödlök, sparris, citron eller vad du gillar " ?!
eftersom jag har 2 bågar

Känns som det saknas någon form av sås till detta, vilken ska man köpa?
Rött vin går ju bort, vilken typ av vitt ska man satsa på?
tack på framhjul!
Last edited: