Laga kylarslang?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjosan... jag råka trilla med skithojen och "krossade" ett hål i kylarslangen. Behöver nu fixa den. Jag har testat att linda vulktejp runt slangen men den klarade inte hålla emot utan det började droppa i jämn takt till slut.

Finns det nått sätt att laga utan att behöver köpa ny? (inget ställe öppet idag som har Mc kylarslang...?!)

Swedie skrev:
Tjosan... jag råka trilla med skithojen och "krossade" ett hål i kylarslangen. Behöver nu fixa den. Jag har testat att linda vulktejp runt slangen men den klarade inte hålla emot utan det började droppa i jämn takt till slut.

Finns det nått sätt att laga utan att behöver köpa ny? (inget ställe öppet idag som har Mc kylarslang...?!)
Skär bort det skadade partiet o ersätt det med en rörbit som du drar fast med 2 slangklammer.

Du har ingen slang som är lite större som du kan sticka in den mindre slangen i och sedan använda strypklämmor sånna som man sätter på trädgårdsslangen i vardera ände :confused:

hmm, har redan kortat ner den en gång... då jag krossade slangen tidigare utan att jag bytt ut den. men ska se om det går o lösa.

Gå in på OK, där finns slangar.
Den var väl inte så specialböjd biten du skulle ha.
På OK finns ju raka slangar i olika dimensioner!!

Blade skrev:
Gå in på OK, där finns slangar.
Den var väl inte så specialböjd biten du skulle ha.
På OK finns ju raka slangar i olika dimensioner!!
Nä du ljuger! :D

Jag har varit inne på flera ställen och de har raka slangar, men inte av den dimension som behövs. Den är 3cm i diameter. Det finns max 2cm.

:hihi
-Jag vill ha en trädgårdsslang.
-Vi har den här, 100 spänn rullen.
-Men jag vill ha en RAK slang.

Swedie skrev:

Jag "lagade" kylarslangen på bilen med; först en tunn gummilapp och sedan silvertejp.Flera varv naturligtvis.
Det körde jag med i princip varje dag i ungefär en månad.
Sen bytte jag till en ny slang men den lagade såg fortfarande "felfri"ut.

Underskatta inte SILVERTEJP :Bugar

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör