Laga kylarslang?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjosan... jag råka trilla med skithojen och "krossade" ett hål i kylarslangen. Behöver nu fixa den. Jag har testat att linda vulktejp runt slangen men den klarade inte hålla emot utan det började droppa i jämn takt till slut.

Finns det nått sätt att laga utan att behöver köpa ny? (inget ställe öppet idag som har Mc kylarslang...?!)

Swedie skrev:
Tjosan... jag råka trilla med skithojen och "krossade" ett hål i kylarslangen. Behöver nu fixa den. Jag har testat att linda vulktejp runt slangen men den klarade inte hålla emot utan det började droppa i jämn takt till slut.

Finns det nått sätt att laga utan att behöver köpa ny? (inget ställe öppet idag som har Mc kylarslang...?!)
Skär bort det skadade partiet o ersätt det med en rörbit som du drar fast med 2 slangklammer.

Du har ingen slang som är lite större som du kan sticka in den mindre slangen i och sedan använda strypklämmor sånna som man sätter på trädgårdsslangen i vardera ände :confused:

hmm, har redan kortat ner den en gång... då jag krossade slangen tidigare utan att jag bytt ut den. men ska se om det går o lösa.

Gå in på OK, där finns slangar.
Den var väl inte så specialböjd biten du skulle ha.
På OK finns ju raka slangar i olika dimensioner!!

Blade skrev:
Gå in på OK, där finns slangar.
Den var väl inte så specialböjd biten du skulle ha.
På OK finns ju raka slangar i olika dimensioner!!
Nä du ljuger! :D

Jag har varit inne på flera ställen och de har raka slangar, men inte av den dimension som behövs. Den är 3cm i diameter. Det finns max 2cm.

:hihi
-Jag vill ha en trädgårdsslang.
-Vi har den här, 100 spänn rullen.
-Men jag vill ha en RAK slang.

Swedie skrev:

Jag "lagade" kylarslangen på bilen med; först en tunn gummilapp och sedan silvertejp.Flera varv naturligtvis.
Det körde jag med i princip varje dag i ungefär en månad.
Sen bytte jag till en ny slang men den lagade såg fortfarande "felfri"ut.

Underskatta inte SILVERTEJP :Bugar

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...