laga kraschkåpor?

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Hallå!

Hur lagar man kraschkåpor på bästa sätt, det är karbonfiber som sitter på nu (eller kan det vara glasfiber, inte mitt område detta), eller kanske nån blandnig. Det är sprucket vid bakcutsen, uppe på bakpartit. Sen så är toppkåpan av och spräckt på 2 ställen.

Så om nån har lite tips på hur man lagar smidigast så vore jag glad.

Hej hopp!
 
Långtrådig glasfiberspackel på insidan och sedan finspackel på utsidan. Putsa och måla...
 
Ullis skrev:
2202751 Nu är jag inte med :confused: När jag lämnade dej på Rörken var du hel & fin, körde du mer efter det?


Japp, gav mig ut på en sista runda, bromsade lite för hårt sen hade det blivit lite kallare. Men man får ju vara glad att jag hade tagit bort orginal kåporna :)

TomK skrev:
2202576 Långtrådig glasfiberspackel på insidan och sedan finspackel på utsidan. Putsa och måla...


Då ska jag bege mig till biltema, tack för tipset :tummenupp
 
Om man inte går på Toms förslag så kan du ju alltid köra med glasfibermatta och polyester (finns billigt på "Pryltema"). Så lagar jag alltid mina kåpor. Vill man sedan ha ytfinish kan man använda finspackel/sprutspackel.

//B
 
Bear skrev:
2203159 Om man inte går på Toms förslag så kan du ju alltid köra med glasfibermatta och polyester (finns billigt på "Pryltema"). Så lagar jag alltid mina kåpor. Vill man sedan ha ytfinish kan man använda finspackel/sprutspackel.

//B

Det var ju också ett bra alternativ. Vilket kan då bli bäst om man ska lacka kåporna efteråt?
 
Spackel av fin modell.
Slipa.
Sprutspackel finslipa med våtslip.

Eller skit i det och köp nya kåpor. :)
Säkert någon som kan rekommendera någon leverantör.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top