Laga kopplingshus med kemisk metall?

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Slog sönder kopplingshuset till den nedre kopplingscylindern idag när kedjan gick av.

Ska ut och köra på torsdag och vill verkligen få ihop hojen.
Går det att laga med kemisk metall eller epoxylim?
Vilken sort är bäst?
Borde väll inte vara så högt tryck i den där där nere?

Har ingen som kan svetsa den förrens nästa vecka.

Kommer det att funka eller ska jag bara ge upp och köpa nytt/svetsa den?
 

Bifogat

  • DSC00032.jpg
    DSC00032.jpg
    94 KB · Visningar: 523
JB-weld från Claes Ohlson är bäst enligt en tråd jag läste här för ett par år sedan. Slipa och rengör ordentligt med t ex aceton innan.
 
Det var väl inte en biltemakedja?:D Kunde inte låta bli.:brinnerup

Har du ambitionen att svetsa det så ska du, (ursäkta uttrycket) ge fullständigt faen i att laborera med div. hokupokusmassor +att anderssons turbo har helt rätt om trycket.
 
Det är äkta kinesiskt mjukaluminium som slår sig bara man tittar lite elakt på det, dessutom är där tätningsytor i 2 ledder så den brukar bli otät hur man än gör.. Alla former av flytande gegga är dömt att misslyckas men minst dåligt är JB-weld.

Jag rekommenderar tyvärr att köpa en ny. Jag har en över om du behöver...
 
Det var väl inte en biltemakedja?:D Kunde inte låta bli.:brinnerup

Haha, nej det var ingen biltemakedja.
Däremot så har jag en liggandes på hyllan som jag ska hänga på nu :D

Testade fylla i lite kemiskmetall från plasticpadding.
Men blir nog inte så bra, såg att det va en ganska så lång spricka i den också.
Få väll leta efter en ny.
 
Haha, nej det var ingen biltemakedja.
Däremot så har jag en liggandes på hyllan som jag ska hänga på nu :D

Testade fylla i lite kemiskmetall från plasticpadding.
Men blir nog inte så bra, såg att det va en ganska så lång spricka i den också.
Få väll leta efter en ny.

Jag är inte alls sånt proffs som de som svarat dig men kemisk metall har jag testat lite och inte tror jag på det. Fast du behöver ju inte leta ny, BorisJR har ju en.
 
Tro det eller ej, men det funkade faktiskt med kemiskmetall.
Va ute en runda och testade idag och det är tätt.

Men har beställt en ny eftersom jag inte vet hur länge lagningen kommer att hålla.
 
Den bästa kemiska metallen jag känner till och har använt en del är loctite som man knådar. Men är det kopplingsvätska som läcker ut lär det väl knappast hålla.. Men hål i motorblock går utmärkt att laga med det. Har hållt i åratal för mig iaf!
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top