Laga hoj med 3D-printning

Lite pratig, men intressant. Kanske dags att skaffa en 3D-printer. Metall printing verkar inte vara orimligt dyrt heller.

Kör Bambulabs P1S här. Printat lite gott och blandat till hojen i form av fästen, guider och annat samt lite prototyper för att sedan få det tillverkat i metall. Det som används mest är fästena för väskor som gjorde som prototyper och sedan svavades samt snabbgashandtaget som är helt printat.

3d printer är högt på önskelistan men det får vänta tills jag har överskott att sätta mig in i vad och hur.

Så glad att jag avvaktade och inte köpte en Bambulabs i höstas. Trist dock att jag måste hitta annan printer, tillbaka till researchen!

Varför? Är det nåt fel på bambulabs?
Rätt omfattande historia och hur illa det är beror lite på ens egen inställning.

Jag som uppskattar och värdesätter min personliga integritet högt och anser att när jag köpt en vara så är den min, har svårt att svälja deras beteende. Dealbreaker-svårt just nu, tyvärr.

Kolla i Bambulab subben och YouTube och avgör för dig själv är väl så jag tänker.

Rätt omfattande historia och hur illa det är beror lite på ens egen inställning.

Jag som uppskattar och värdesätter min personliga integritet högt och anser att när jag köpt en vara så är den min, har svårt att svälja deras beteende. Dealbreaker-svårt just nu, tyvärr.

Kolla i Bambulab subben och YouTube och avgör för dig själv är väl så jag tänker.

Kan du vara lite mer specifik? Jag var ju i startgroparna att köpa en.

Tolkar jag dig rätt i att dom är ett sånt företag som vill sälja abonnemang på funktioner?

Om jag ska söka på Youtube vill jag gärna veta vilka sökord jag bör lägga till utöver bambulab.

Bambulab kör väl en del metodik för att låsa ner skrivarna till endast deras produkter, deras slicer osv. Försöker man gå utanför ska det vara krångligt och/eller kostsamt. De "snor" också open-source mjukvara och integrerar men följer inte licenser och delar inte med sig av sin egen utveckling som de baserat på open-source.

Det brukar jämföras med Prusa(Tjeckiskt) som är mer åt andra hållet där det mesta är open-source, utvecklade av de själva och uppmuntrar till moddande. Erbjuder uppkopplade tjänster men är inget krav. Brukar vara ganska innovativa och driva utvecklingen. Kostar däremot såklart mer.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back