Laga ett 180/55-17??

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett bajsbrunt hus
Hoj
sätaekserr sjufemti
Får man laga ett hojdäck, har nämligen hört nånstans att man inte får göra det.

Upptäckte nämligen idag att det sitter nån form av spik/skruv i bakdäcket. Iofs så har jag inte tagit bort den ännu så däcket läcker inte men ändå.

Känns trist att köpa nytt däck när det är ca 50% kvar av det.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Det rekommenderas inte, men det går och är fullt lagligt.

Själv fick jag punka på mitt bakdäck när det var ca. 300 mil kvar, men lagade det med plugg. Detta fungerade utmärkt ända tills däcket var helt slut. Kanske var det bara tur, eller också inte. En sak är dock säker; smäller däcket när du kör så kan du räkna med en fet vurpa.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag kan nog trolla fram ett Dunlop D208GP i rätt dimension för lågt pris. Begagnat, dårå. Vi bor ju i samma stadsdel om jag tolkar din rebus rätt.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Mattias skrev:
Jag kan nog trolla fram ett Dunlop D208GP i rätt dimension för lågt pris. Begagnat, dårå. Vi bor ju i samma stadsdel om jag tolkar din rebus rätt.

Näst mesta mästarna är Djurfarmens IF, inte bor väl du där?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hey, gayboll är inte min starka sida. Ankan är grön och vit, okej?
 

Hagman

Försiktigt.
Gick med
18 Jun 2003
Ort
Sthlm
Hoj
r ett
Fick själv en spik i mitt däck 2 dagar efter inköp. Pluggade det på en däcksfirma - efter 650 mil är däcket slut och lagningen har funkat perfekt hela tiden. Kostade 150 kronor att plugga igen hålet.
//J
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
plugga skiten o burna som fan o släng det sen det gjorde jag världens moln blev det

däcket hade gått ca 10 mil innan glöm inte att fota o filma
 

Micke N

SDK #2173
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Ducati 998
Hagman skrev:
Fick själv en spik i mitt däck 2 dagar efter inköp. Pluggade det på en däcksfirma - efter 650 mil är däcket slut och lagningen har funkat perfekt hela tiden. Kostade 150 kronor att plugga igen hålet.
//J
Jag fick också punka bara ett par dagar efter att jag köpt ett nytt bakdäck. Jag lämnade in det för pluggning och det höll lika väl som resten av däcket.
Dock var det en plugg som sattes i innifrån vilket nog rekommenderas.

/Micke
 

Shrek

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
929
Kör f n också "pluggat", däcket hade bara rullat 2-300mil... Har märkt lite oroligheter från bakpartiet när mätaren närmar sig 200, balansen är rubbat kanske. Fick lova inte köra över 200 med lagningen, så jag tar det lungt tills nästa däckbyte.
 

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha YZF R1
.. eller så behåller du spiken i och bränner däck så det gnistrar om det....det vore ball :fakta :D
 

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett bajsbrunt hus
Hoj
sätaekserr sjufemti
McB skrev:
Näst mesta mästarna är Djurfarmens IF, inte bor väl du där?

Skansen IF är inte näst mesta mästarna, dem är mesta mästarna med 14 eller 15 SM du är inte ens i rätt stad och fiskar. Testa norrut 17mil....



Mattias skrev:
.... Vi bor ju i samma stadsdel om jag tolkar din rebus rätt.

Vi bor inte samma stadsdel inte ens i samma stad, ankj-ns färger stämmer till det fotbollslag jag tycker är sveriges bästa men jag bor inte ens i samma län som staden dem kommer ifrån dvs fjollträsk. :lol
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
jag hade ett nytt som det satt en spik i efter en dag! och det var ingen som ville laga det,va bara att köpa ett nytt:)
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
byt däck......tänk på att om nu lagningen skulle kollapsa, så kommer du ångra dig. Det är trots allt farliga maskiner vi sitter på och jag tycker att man skall hålla sin hoj i god kondition så att man inte skall kunna klandra mc:n för att det var fel på den om nånting händer......
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top