Laga denna kåpa?

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Hej!

En bilistjävel verkar ha backat in i hojen min.

Vem (helst i Stockholm) kan fixa denna kåpa till en rimlig penning? Själv har jag tummen mitt i handen.

Och vad kostar det?

Last edited:
Lite glasfiber väv på baksidan, glasfiberspackel i springan så kommer den vara som ny. Finspackel utanpå så syns det inte heller och är redo för lack.

Det klarar tillochmed någon med tummen mitt i handen ;) tro mig det är barnsligt enkelt. Tyvärr är det lite jobb med slipandet. Men det finns säkert någon vänlig själ i sthlmstrakterna som gör det för rimlig peng.

kolla med lackerare/skadeverkstad som svetsar plast typ kofångare och sånt,spackel kan fästa dåligt på plastkåpor och släppa eller spricka efter ett tag .finns speciella plastlim men dom är svindyra

Annars går du till en lackerare som löder ihop kåpan och lackar den. Betalade 1800 för det.

Plast lim finns på biltema kolla efter Plastic wealding. funkade kanon på min förra bil

Håller me mickemeduza!! d e d enda som håller! Håller själv på med plastreparationer på en skadeverksta, och har själv sett allt för många glasfiberreparationer på plaster som d inte fäster på... kostar väl en slant men d blir mycke bättre:tummenupp

Aceton, en lödkolv, metallnät och en bit av en gammal kåpa är din vän i nöden. Alternativt lämna den till e skadeverkstad så fixar dom det

Lycka till

Tack för många intressanta om än något motsägesfulla svar. Ingen som har tips på någon bra lackerare/skadeverkstad?

Jag skulle föreslå att använda dig av Epoxy och kolfiber och smälta ihop och slipa snyggt. :tummenupp
Jag har för övrigt med tanke på svararet ovan planer på att börja meka MC på fritiden. Jag kommer även att lackera osv. Jag letar villa med stort garage/tomt nu. :)

Tack för många intressanta om än något motsägesfulla svar. Ingen som har tips på någon bra lackerare/skadeverkstad?

Trafikskadeföreningen är din vän i ett fall som detta:tummenupp Anmäl det till dom som det är en parkeringskada.. Se bara till att du har ett vittne som kan intyga att hojen var oskadad när du lämnade den o skadad när du kom tillbaka:tummenupp

Trafikskadeföreningen är din vän i ett fall som detta:tummenupp Anmäl det till dom som det är en parkeringskada.. Se bara till att du har ett vittne som kan intyga att hojen var oskadad när du lämnade den o skadad när du kom tillbaka:tummenupp

Visst, självrisken är dock tvåtusen så kan någon göra det professionellt för det eller mindre så slipper jag blanda in TFF...

Willner: Jag bor i norra delen av innerstan. Skicka gärna PM.

Visst, självrisken är dock tvåtusen så kan någon göra det professionellt för det eller mindre så slipper jag blanda in TFF...

Willner: Jag bor i norra delen av innerstan. Skicka gärna PM.

Fick jag en ny topp kåpa för 2000 så skulle jag hellre betala det än pröjsa 1000 för o få den gamla lagad:tummenupp Men det e jag:)

Fick jag en ny topp kåpa för 2000 så skulle jag hellre betala det än pröjsa 1000 för o få den gamla lagad:tummenupp Men det e jag:)
Det skulle jag också göra, men tror du man får det? Jag trodde de betalade reparation, det är ju inget totalhaveri av kåpan. Ny kåpa kostar 5500 förresten.

Det skulle jag också göra, men tror du man får det? Jag trodde de betalade reparation, det är ju inget totalhaveri av kåpan. Ny kåpa kostar 5500 förresten.

Den byts ut garanterat vilket bolag du än har. Man lagar inte en kåpa som ser ut så där om man tar det via försäkringen:tummenupp

Vill du bara att det ska hålla ihop så kan du använda väv och polyesterjox innifrån. Funkar hur bra som helst och håller satan. Går att köpa kompletta satser (båtreparationskit tex) med allt som behövs. Kruxet är att sprickan kommer ändå synas så vill du återställa kåpan i skick som innan blir det dyrare. Jag rekommenderar att lämna in till proffs alt leta upp en ny/beggad kåpa.:tummenupp

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025