Laga backspegel Suzuki gsxr Går det?

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
Blir så trött nu på min högra backspegel. Den är hel och fin men har gått av mitt på armen.

Har testat lite olika lagningsmetoder som t.ex Kemiskmetall. Trotts att jag har 2 styrstift inborrade i skiten så spricker det hela loss efter ett par timmar.

Finns det något sätt att laga dessa vet itne riktigt vad det är för material men se ut som om den är gjuten??

En ny orginal backspegel kostar närmare 800kr =/

Det är ingen som har en över att sälja? Finns ju många som kör utanbackspeglar.

Har även sätt att det sitter samma speglar på en Suzuki Sv1000s-05

så jag misstänker att suzuki har samma speglar på rätt många modeller..

JAg har en GSXR 1000 -03

Tack på förhand för alla tips m.m.

Ps: har ringt en del skrotar, men då har jag i och för sig bara frågat om GSXR modellen..

Catway skrev:
2276866

Finns det något sätt att laga dessa vet itne riktigt vad det är för material men se ut som om den är gjuten??

En ny orginal backspegel kostar närmare 800kr =/

Tack på förhand för alla tips m.m.

Ps: har ringt en del skrotar, men då har jag i och för sig bara frågat om GSXR modellen..

är det inte aluminium måntro? Svetsa iså fall.

http://www.louis.de/
här finns för 13-18 euro, lite humanare än orginal.
jag skall beställa 2 nya därifrån till min fireblade. bröt iof bara en, men kopiorna är inte exakt likadana i formen som orginalen. plus att till det priset så kan man kosta på sig 2 nya.

-dB skrev:
2277451 http://www.louis.de/
här finns för 13-18 euro, lite humanare än orginal.
jag skall beställa 2 nya därifrån till min fireblade. bröt iof bara en, men kopiorna är inte exakt likadana i formen som orginalen. plus att till det priset så kan man kosta på sig 2 nya.

hmm kanske är ett alternativ =/ Men någonstans där ute måste det ju ligga en högerspegel och skrota kan bara inte tänka mig något annat! :banana

Kolla med Bikes MC demontering, han hade skapligt med gsxr prylar sist jag lappade ihop min

cleaner skrev:
2277325 Hårdlöda, svetsa alu är svårt.

Nu vet jag inte vilken sorts alu det är i backspegelarmen, men vanlig alu är det inga problem att svetsa. Kolla med en firma som svetsar alu, om dom klarar jobbet så lär det inte bli allt för dyrt.

cleaner skrev:
2277325 Hårdlöda, svetsa alu är svårt.

Jag fick min skjutspinne fastsvetsad för 50 spänn på en firma. Gå till nå´n svetsfirma så gör det säkert samma sak.

Har inte Roffes till din hoj? Har köpt speglar flera ggr där som funkar & ser ut precis som orginal.

*/ ?>
Back