Laga ATV däck med ’gör det själv’ kit?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Är det någon som vet om man kan plugga ett hål i ett sladdrigt kinesiskt ATV däck? Med en sån hemmakit där man pressar i en plugg?

Nja, jag är skeptisk, du måste ju pumpa det rätt hårt för att kunna trycka i pluggen och det är ändå mjukt som en nybakad limpa.
Släpp luften, tryck loss det från ena fälgkanten och plugga det inifrån med svamp-plugg va.

Vante fiffigt ellä?

Nja, jag är skeptisk, du måste ju pumpa det rätt hårt för att kunna trycka i pluggen och det är ändå mjukt som en nybakad limpa.
Släpp luften, tryck loss det från ena fälgkanten och plugga det inifrån med svamp-plugg va.

Vante fiffigt ellä?

Jag har använt biltema kitet till bägge barn quaddarna o det har funkat provlem fritt i ett par år som den första lagningen satt.

Jag ska ge det ett försök iaf, Kjelle på Wheeler Dealer fixade en plugg åt mig på ett liknande däck häromveckan, för 75:- haha men han håller till så långt ut/in i skogen numera. Han pluggade inifrån men jag pallar inte kränga av kinasulan i värmen!

Funkar skitdåligt, limmet bubblar och det blir inte tätt. Får bli däcknisselagning ändå

Det är en golfbil för övrigt, med golfbilsdäck. Förra ägaren sa att han köpte bakdäcken på Jula, men jag är skeptisk, är inga ATV däck alls

Last edited:
Funkar skitdåligt, limmet bubblar och det blir inte tätt. Får bli däcknisselagning ändå

Det är en golfbil för övrigt, med golfbilsdäck. Förra ägaren sa att han köpte bakdäcken på Jula, men jag är skeptisk, är inga ATV däck alls
Jag har pluggat ett tiotal däck med utrustning liknande biltemas. Inga problem hittills. Men jag ville ändå inte skriva i denna tråden, eftersom jag misstänkte att de aktuella däcken är för veka i stommen. Jag tror att det var just det som hände dig. Terrängdäck skall vara mjuka och flexibla. Då rör det sig för mycket för att pluggen skall täta.

Jo det var därför jag tänkte jag måste fråga. Är ju breda platta sladdriga däck jämfört med bil och mc däck. Fast flera som svarat verkar ju ha fått till det. Vi får iaf inte till det något vidare. För övrigt står det 1200 psi på däcken, är inte det skitmycket?

Det är inte ett nylon baserat däck? Typ biltemas cykeldäck för i dom däcken biter inte sulitonen o replappar.

Jo det var därför jag tänkte jag måste fråga. Är ju breda platta sladdriga däck jämfört med bil och mc däck. Fast flera som svarat verkar ju ha fått till det. Vi får iaf inte till det något vidare. För övrigt står det 1200 psi på däcken, är inte det skitmycket?

1200 psi är 82,7 bar.
Jag gissar punkten är osynlig, 12 psi = 0,8 bar = 80 kPa

Men det behöver inte betyda ett dugg
CE märkning är inte en säkerhetsgaranti enligt något EU direktiv.
CE = China Export

Last edited:
1200 psi är 82,7 bar.
Jag gissar punkten är osynlig, 12 psi = 0,8 bar = 80 kPa

Men det behöver inte betyda ett dugg
CE märkning är inte en säkerhetsgaranti enligt något EU direktiv.
CE = China Export

Hmm, tyckte det stod typ 455 bar på däcksidan. Kanske saknas punkter genomgående:)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti