Lag VM - Snillen spekulerar

Jag förstår hur du menar, tyckte bara det lät så roligt att "Så med lite bättre topp noteringar för oss så hade vi kunnat gå riktigt långt". Typ 1 och 2 a i alla rejs. ;) Varför skickar vi inte ner ett juniorlag oxå? Kan va bra våra juniorer får mäta sig med andra juniorer. Och även lära känna våra seniorer, för dom tar väl över så småningom.

Last edited:
Jag förstår hur du menar, tyckte bara det lät så roligt att "Så med lite bättre topp noteringar för oss så hade vi kunnat gå riktigt långt". Typ 1 och 2 a i alla rejs. ;) Varför skickar vi inte ner ett juniorlag oxå? Kan va bra våra juniorer får mäta sig med andra juniorer. Och även lära känna våra seniorer, för dom tar väl över så småningom.

Vilka juniorer ger ett lag som kvalar in?
Bättre att hjälpa ynglingar komma ut o testa någon annan internatioellt race isf, där dom iaf får vara med o gasa.

I första heatet pajade Fredriks framgaffel så han hade olja över hela cykeln..
Ken vurpade i första heatet..

Så jag tycker att laget presterade riktigt bra med tanke på omständigheterna.

:tummenupp

// Thomas

Vilka juniorer ger ett lag som kvalar in?
Bättre att hjälpa ynglingar komma ut o testa någon annan internatioellt race isf, där dom iaf får vara med o gasa.

Håller inte med dig, att bli uttagen till landslaget vore väl ändå en stor ära för vem som helst. Gammal som ung. Och dom får väl iaf ändå kvala, och vara med. Och lära sig. Dom får vara med och Peppa våra seniorer om nu dom kvalar in. En tävling är ju så mycket mera än bara rejset.

// Thomas

Ja all heder åt våra hjältar, dom gjorde sitt bästa.

Last edited:

// Thomas
Men vafa.... Det var nytt för mig.
Vill man vara lite snäll kan man säga att "om inte om varit" då hade vi kanske tjänat in de tre poäng vi behövt för att komma sjua.

Man får ju minst sagt säga att vi har lovande unga förare numer. De kanske inte har farten riktigt ännu för ett VM-äventyr men ett eller två år i SM (troligen i toppen) bör ge en hel del fart.

Men vafa.... Det var nytt för mig.
Vill man vara lite snäll kan man säga att "om inte om varit" då hade vi kanske tjänat in de tre poäng vi behövt för att komma sjua.

Man får ju minst sagt säga att vi har lovande unga förare numer. De kanske inte har farten riktigt ännu för ett VM-äventyr men ett eller två år i SM (troligen i toppen) bör ge en hel del fart.

Henke framhjulspunka i andra.....

Synd han inte fick punka tidigare då, satt ju bästa varvtid på näst sista varvet :tungan

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna