Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ducceper skrev:Som sagt, inte helt säker men det är ingen lag på mig veteligen. Men slå du en signal till farbror blå. 031-7392000. Dom bör väl veta.
Om hojen är helfordonsgodkänd så måste backspeglarna sitta på, annars så är det tillåtet att åka utan. Jag tror (?) att i princip alla nya hojar är helfordonsgodkända. När det gäller registreringsbesiktning så vet jag inte vad som gäller.VEGA skrev:ja, såklart bäst å bara ta å ringa å fråga..
tack endå!
blev lite fundersam, har för mig jag läste att de va någon som fått böter pga de..
VEGA skrev:Jag har för mig att det inte är krav på backspeglar på motorcyklar.
Om det nu inte är det, hur är det då vid reg. besiktning? Krav på det då?
Det kan nog bli intressant, ja. När det gäller reg-besiktning ska ju hojen i ganska nära originalskick, annars kan det vara stopp. Jag fick igenom min ZXR med streetfighterstyre och bara överdelen på originalkåpan, men det beror till viss del på besiktningsmannen åxå.VEGA skrev:då går min hoj under paragraf 9 för de e en 93:a..
så jag måste ha på backspeglar när jag reg. besiktigar hojen alltså?
anledningen till att jag undrar är att det inte satt några på den när jag köpte den så jag har inga..
reg. besiktning nästa måndag, tänkte montera framljuset väldigt provisoriskt.. har ingen toppkåpa heller..
kommer bli spännande å se hur det går...
Jåke skrev:Det kan nog bli intressant, ja. När det gäller reg-besiktning ska ju hojen i ganska nära originalskick, annars kan det vara stopp. Jag fick igenom min ZXR med streetfighterstyre och bara överdelen på originalkåpan, men det beror till viss del på besiktningsmannen åxå.
Så att åka dit utan speglar och med lyset i buntband känns som bortkastad tid...
VEGA skrev:Jag har för mig att det inte är krav på backspeglar på motorcyklar.
Om det nu inte är det, hur är det då vid reg. besiktning? Krav på det då?
Danny boy skrev:Jag har kört utan sen jag börja köra.
bara att flirta lite mer vid rödljusen.
jag tänker då inte sätta hojjen i framförvarande bil för att jag sitter o tittar i backspegeln.
dessutom får den en helt klart skönare look, poserpoäng hehe.![]()
smiler skrev:Hur gör du vid filbyte/omkörningg då? Tyckte de jävla så bökigt iaf å försöka titta bakåt!! Trisst om den man tänker köra om bromsar jusst då![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Danny boy skrev:Oftast håller du allafall lite högre hastighet, risken är ju om det kommer ngn blådåre och dånar på som du missar, men det hade du ju gjort även med speglar.
jag brukar bara kasta en snabb blick bakåt,typ "döda vinkeln look", har alldrig behövt ngt mer.
men alla gör som dom själv vill förstås...
Så länge man inte sitter och utforskar naturen i backspegeln eller över axeln så...
smiler skrev:Hur gör du vid filbyte/omkörning då? Tyckte de jävla så bökigt iaf å försöka titta bakåt!! Trisst om den man tänker köra om bromsar jusst då![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gthyni skrev:Det är JUST vid filbyte och omkörningar du INTE ska lita på speglarna
utan vrida på huvudet oavsett om du har speglar eller inte.![]()
och håll avståndet till framförvarande.
Pejo skrev:Paragrafer i all ära - men vad säger det sunda förnuftet ?![]()
Är du en sån som tror man är ensam på vägen ?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |