Henning!
Hör av dig till en gammal släkting! NU!
2hjul skrev:2398715
ALLDRIG att jag sätter på en ful fyrkantig reg skylt på min hoj. dock MAX en liten klister regg skylt på rutan
/Tomas
Se där, vissa mjuknar redan!

/H
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
2hjul skrev:2398715
ALLDRIG att jag sätter på en ful fyrkantig reg skylt på min hoj. dock MAX en liten klister regg skylt på rutan
/Tomas
elwe skrev:2398099Jag kör redan med helljus på dagen. Det gör stor skillnad i hur man upptäcks, inte minst av bilar som väntar på att köra ut från sidovägar. Dessutom blinkar en del (huvudsakligen Volvoägare) och då får jag under färd ett kvitto på att mitt ljus fungerar och det är bra.
När det gäller skylt fram så tycker jag att man ska påminna om att kylarprydnader blev förbjudna för att de var farliga vid krockar, påkörningar, osv. Det är framskyltar också!
Är det så?PutteLiten skrev:2398282Enda landet i världen med skylt fram...![]()
Swedie skrev:2398668Nej, dom kommer inte komma så långt...
WestW skrev:2398869Var nog precis samma sak som folk sa för 10år sedan när någon sa att snart kommer det skåp som fotar dig när du kör för fort.
Henning! skrev:2398723Se där, vissa mjuknar redan!
/H
njelger skrev:2398109Jag vill ta bort lite regler.
Ta bort onödig byråkrati.
Sänka lite skatt...
Henning! skrev:2398706Då fartkameror är ett trafiksäkerhetsgrepp och du inte kan identifieras... Med skylt skulle du kunna identifieras - i teorin. I samband med detta förbjuds säker mörka visir (s.k anonymitetsvisir) också.
/H
Jokke_ skrev:2398903Samtidigt sett så skulle väl inte ett förbud mot mörka visir på ngt som helst sett underlätta för identifiering av förare? Förstår hur du tänker. Men jag menar, tittar man ner på tex hastighetsmätaren så ser dom juh ändå inte genom visiret då ansiktet är neråt. Kan juh knappast kräva att man ska sitta å kika in i alla kameror som man kör förbi![]()
elwe skrev:2398099Jag kör redan med helljus på dagen. Det gör stor skillnad i hur man upptäcks, inte minst av bilar som väntar på att köra ut från sidovägar. Dessutom blinkar en del (huvudsakligen Volvoägare) och då får jag under färd ett kvitto på att mitt ljus fungerar och det är bra.
QUOTE]
Samma sak här, har jag gjort sedan min första 125'a. När bilsterna bråkar/blinkar vet man att dom ser en förväl, då kan man byta till halvljus![]()
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |