Vissa hävdar att träning är bra för kroppen, jag kan säga att så är inte fallet.
Drog vårens första löparrunda igår och hade bra med träningsvärk idag.
Inget konstigt med det.
Skulle i alla fall ta hojen på en långsväng idag och tänkte att en kedjerengöring skulle vara på plats.
Rullar upp hojen på en plyfaskiva (observer att stödet är nere hela tiden) och släpper ner den på stödet.
Känner direkt att stödet inte fångar hojen (antagligen så har det tagit i kanten på skivan och vikts bak en aning).
Sätter ner foten hårt i backen och ska resa upp hojen.
Men det jävla benet viker sig som spagetti! Ingen styrsel alls.
Håller emot allt vad det går och nedlägget blir förvånansvärt mjukt.
Slutar med att jag ligger med 200kilo hoj över foten och måste dra av skon från foten för att få ur benet över huvud taget.
Tittar genast så inte någon granne sett mig (jag skulle få höra om det tills pensionsåldern).
Reser upp hojen och tar en titt, inte en enda repa.
Kontentan: Motion är inte bara farligt utan potentiellt dyrt också.
Drog vårens första löparrunda igår och hade bra med träningsvärk idag.
Inget konstigt med det.
Skulle i alla fall ta hojen på en långsväng idag och tänkte att en kedjerengöring skulle vara på plats.
Rullar upp hojen på en plyfaskiva (observer att stödet är nere hela tiden) och släpper ner den på stödet.
Känner direkt att stödet inte fångar hojen (antagligen så har det tagit i kanten på skivan och vikts bak en aning).
Sätter ner foten hårt i backen och ska resa upp hojen.
Men det jävla benet viker sig som spagetti! Ingen styrsel alls.
Håller emot allt vad det går och nedlägget blir förvånansvärt mjukt.
Slutar med att jag ligger med 200kilo hoj över foten och måste dra av skon från foten för att få ur benet över huvud taget.
Tittar genast så inte någon granne sett mig (jag skulle få höra om det tills pensionsåldern).
Reser upp hojen och tar en titt, inte en enda repa.
Kontentan: Motion är inte bara farligt utan potentiellt dyrt också.