Laddninsproblem

pär i porten

Ny medlem
Gick med
12 May 2006
Hoj
cbr 929 rr
Skulle bli väldigt glad om ngn skulle kunna ge mig lite tipps om laddninsproblem
på en cbr 929 rr 00 a

det funkar en stund men sedan dör den och när jag ska starta den så är batteriet helt slut Snälla HJÄLP :( :( :(

pär i porten skrev:
2156352 Skulle bli väldigt glad om ngn skulle kunna ge mig lite tipps om laddninsproblem
på en cbr 929 rr 00 a

det funkar en stund men sedan dör den och när jag ska starta den så är batteriet helt slut Snälla HJÄLP :( :( :(
Har du kollat hur stor ladd-spänning du har över batteriet när cykeln är igång?

Starta hojen och mät över batteripolerna.. Vad får du för spänning? Bör ligga mellan 13-15volt

Det du gör sen är att mäta spänningen på kablarna som kommer ut från generatorn. De kablarna går upp till laddningsregulatorn. Dvs du borde kunna mäta dem på den kontakten.. Dra isär kontakten, Starta motorn (med laddat bat) och mät.. Du borde ha ca 65Volt där när du ger lite varv på motorn.
Har du inte det så har du problem med generatorn.

Lycka till

Tack för tippsen skall priova detta :banana

J_Park skrev:
2157657 Har du kollat hur stor ladd-spänning du har över batteriet när cykeln är igång?
vad skall det vara?

SENSEI skrev:
2157684 Starta hojen och mät över batteripolerna.. Vad får du för spänning? Bör ligga mellan 13-15volt

Det du gör sen är att mäta spänningen på kablarna som kommer ut från generatorn. De kablarna går upp till laddningsregulatorn. Dvs du borde kunna mäta dem på den kontakten.. Dra isär kontakten, Starta motorn (med laddat bat) och mät.. Du borde ha ca 65Volt där när du ger lite varv på motorn.
Har du inte det så har du problem med generatorn.

Lycka till

ok skall prova detta

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!