Laddningsrelä cbr 600

Magnet182

Medlem
Gick med
5 Aug 2014
Ort
mölndal
Hoj
"92 Honda CBR 600 f
Som sagt... Söker ett laddnings relä till en cbr 600 f2, och jag behöver det för 15 minuter sedan?
Står på 158an billdal och väntar på hjälp, men med ett relä kan jag ta mig hem själv ?
 
Laddar den för mycket eller för lite ?
Kan du köra med ett friskt batteri ?

Det är kanske lättare att fixa ett batteri än spänningsregulator ....
 
Den har brunnit.
Frågan är om jag kan tvinna ihop några, och i så fall vilka, kablar och på så sätt köra hem bara ca 15 km
 
3-fas växel in--- ?12-14V lik ut.. Allt "jobb" sker internt i regulatorn..
Förmodligen finns inte den enkla möjligheten.
Är batteriet tomt?
Isf spring igång och kör, utan lyse..
Kan du fixa lite laddning nånstans? behövs ju bara mos till tändsystemet.
Nån här kanske kan hjälpa till??
 
Jag gissar att din hoj också har en laddningsregulator helt utan kylflänsar? Det är ganska vanligt att dom brinner upp på Hondor, så se till att den nya har riktiga kylflänsar. Så länge kontakten är hel kan du köpa från vilken hoj som helst, det är ju snabbt gjort att löda om kontakten :tummenupp
 
Last edited:
Antar att det blir ebay...
Den som fick härdsmälta var ifs därifrån fast jag köpte en med kylflänsar men utan ny kontakt...
Kanske det som var problemet...
 
Händer det nått sånt så kan man koppla ur regualtorn helt och hållet och sen knalla till e bensinstation eller nånstans där man kan fixa ett bilbatteri.
Spänna fast det med spännremmar och köra på det , silvertejp och startkablar för inkoppling.

Man kommer ju ganska långt med ett 70-80 amperes fast man har insprutare och lysena på
 
Händer det nått sånt så kan man koppla ur regualtorn helt och hållet och sen knalla till e bensinstation eller nånstans där man kan fixa ett bilbatteri.
Spänna fast det med spännremmar och köra på det , silvertejp och startkablar för inkoppling.

Man kommer ju ganska långt med ett 70-80 amperes fast man har insprutare och lysena på
Ja nu har jag redan fått hem den, men jag frågade igår hur man skulle koppla kablarna ? hade för mig att det skulle gå, men visste inte hur.. ?
 
Ja nu kanske nån annan har nytta av nödåtgärden

Man kopplar ur regulatorn helt och plus/minus och drar starkablarna till mcbatteriet och isolerar med silvertejp.
Man kan ju fortsätta en hel semesterresa bara man tar in på camping på elplats och tjackar iaf en halvstöddig laddare

En normalhoj med EN H4/H/ lampa på 55W,insprutning,lite andra ljus och tändning kan kanske klara sig på en 10-15Ah beroende på size och kopplar man ur framlampan så försvinner 5A.
Så man får användbara distanser med bilbatteri.
 
Om du inte redan beställt regulator så hör med RNC i partille,, mc skroten där brukar ha det mesta,
sen måste du inte ha en regulator till din hoj, alla 3 fasare passar med laddning, leta upp en mosfet regulator så får du både bättre laddning och en regulator som håller.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top