marten_larsson
Mårten
Har lackat om hojen och således haft nere mycket av hojen, en del el som blivit urkopplat och inkopplat igen. Nu har jag fått ett smått irriterande problem nämligen att säkringar går med allt snabbare intervall. Först efter montering av hojen dog framlampan, ett säkringsbyte så funkade den. Sen dog baklampan samma dag som jag skulle besiktiga hojen. Igår dog framlampan igen, bytte säkring som höll ca 6km. Var tvungen att köra till jobbet. Väl på jobb så dog säkringen till baklampan - bytte och sen, 5-6km senare dog den nya säkringen.
Jag vet att jag har en lös kabel till parkeringsljuset fram som sitter löst men den borde ju knappast kunna dra båda säkringarna?! Dessutom känns det osannolikt att de skulle börja gå med så mycket kortare intervall. Börjar därför misstänka laddningsregulatorn, är det en rimlig gissning? Har bara haft problem med baklampan tidigare som haft en tendens att sluta lysa stundtals(gärna i samband med besiktning) men då har det "självläkt".
Har ingen voltmeter så jag har inte mätt några spänningar.
Hoj: GSXR750 -91
Jag vet att jag har en lös kabel till parkeringsljuset fram som sitter löst men den borde ju knappast kunna dra båda säkringarna?! Dessutom känns det osannolikt att de skulle börja gå med så mycket kortare intervall. Börjar därför misstänka laddningsregulatorn, är det en rimlig gissning? Har bara haft problem med baklampan tidigare som haft en tendens att sluta lysa stundtals(gärna i samband med besiktning) men då har det "självläkt".
Har ingen voltmeter så jag har inte mätt några spänningar.
Hoj: GSXR750 -91