Jag har problem med en kawasaki ZL 600 (samma motor som gpx 600 m fl). Jag var ute på min flickväns hoj i godan ro innan maskinen bara dog, strax innan batteriet var slut lade jag märke till att varvräknaren visade för lite...
Jag har mätt upp generatorlindningarna (3st) parvis och får samma värde rakt över ca 0.7 ohm. Har även kollat så jag inte har jordfel från respektive lindning. Laddningsregulatorn/likriktarens dioder verkar funka, jag har mätt med multimetern. När jag kör med bågen så blir ladningsregulatorn varm, vilket borde tyda på att den får el från generatorn(?). Ibland har det hänt att skiten (läs laddning) fungerar när jag startar upp skrotet för att sedan sluta.
När den funkar har jag ca 14.8V över batteripolerna.
Jag vore en "happy camper" för lite synpunkter från forumsexpertisen.
Jag har mätt upp generatorlindningarna (3st) parvis och får samma värde rakt över ca 0.7 ohm. Har även kollat så jag inte har jordfel från respektive lindning. Laddningsregulatorn/likriktarens dioder verkar funka, jag har mätt med multimetern. När jag kör med bågen så blir ladningsregulatorn varm, vilket borde tyda på att den får el från generatorn(?). Ibland har det hänt att skiten (läs laddning) fungerar när jag startar upp skrotet för att sedan sluta.
När den funkar har jag ca 14.8V över batteripolerna.
Jag vore en "happy camper" för lite synpunkter från forumsexpertisen.
Last edited: